Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2022-10-14, 16:11
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Snart dags för mini-semester …

Efter snart 6 veckor här på Tilos, är det om några dagar dags att börja packa. Inte för hemresa utan för en minisemester på Symi (3 nätter). Därefter 1 natt på Rhodos innan vi den 22 flyger hem till Sverige/Arlanda.
Vädret är fortfarande strålande, men med något lägre temperatur. Till helgen utlovas det regn - första sedan vi kom till Grekland den 1:a september (förutom en natt). Tvättmedlet är slut, berget av smutstvätt växer … kaviartuben ser ut att gått igenom en mangel, och bregott-asken får mig att tänka på Pandoras ask: hoppet att det som finns kvar på botten ska räcka några dagar till.

Senaste veckan har många turister lämnat Tilos, vilket gjort att tavernor börjat stänga och solsängar lämna stranden.
Igår såg jag en kvinna som metade, vilket fick mig att tänka på barndomen, då vi i brist på mask agnade med uppblött bröd. Efter att kvinnan dragit upp 3 fiskar konstaterar jag att det även fungerar idag.
Just nu är det siesta, vilket hörs från sängen bredvid. Försöker att inte sova, i stället funderar jag på vad jag ska äta i kväll …tror det blir lammkotletter på Gorgona. Håller inte med dom som säger att det blivit dyrare i Grekland. Vad vi får betala för en lunch/middag på Tilos kan jag berätta senare - om någon är intresserad.

Senast redigerad av sjöborren den 2022-10-14 klockan 16:17.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT