Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-08-31, 13:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Andra favorittavernor blev Nautilos, Oasis och Armenon samt en taverna som låg i början av strandpromenaden innan turistbyrån, vilken jag inte minns namnet på...maten och servicen där var mycket bra.
Kritikos kanske? Där har jag faktiskt inte ätit sedan för cirka tio år sedan, då låg den där Kyriakos gyrosställe ligger nu.

Eller du kanske menar Sofias - smalt ställe, alltid fullsatt?
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-08-31, 13:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Kritikos kanske? Där har jag faktiskt inte ätit sedan för cirka tio år sedan, då låg den där Kyriakos gyrosställe ligger nu.

Eller du kanske menar Sofias - smalt ställe, alltid fullsatt?
Hej, nej jag menar den tavernan som ligger alldeles strax efter den "lilla bron" du vet ner mot strandpromenaden, Sofias ligger ju efter turistbyrån...
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-08-31, 14:03
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg

Vi "forsøkte" Omonia da vi var på dagtur til Tilos 18.okt i fjor, m e n da ingen hadde "vist noen interesse" for oss etter ca 10 min, forlot vi stedet,
Servicen på Omonia har ju varit uppe till diskussion då och då under åren... Och även om det du beskriver inte kan ursäktas med följande, så vill jag ändå (igen) flagga lite för att Michalis, som kanske kan uppfattas som lite nonchalant och butter, har nedsatt hörsel. Det gör att han inte alltid hänger med.

Iofs tyckte jag att han verkade höra märkbart bättre när jag kom tillbaka i höstas, efter tio år. Tror att han fått sin nedsättning åtgärdad.

Sedan har han en lite speciell lite torr humor som kanske inte är den absolut mest gångbara på en restaurang. Men för mig bidrar hans personlighet till den sköna atmosfären som jag tycker att jag finner på Omonia. Avslappnat, har precis samma bild som Sunny12.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-08-31, 14:04
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Hej, nej jag menar den tavernan som ligger alldeles strax efter den "lilla bron" du vet ner mot strandpromenaden, Sofias ligger ju efter turistbyrån...
Den första alltså, stora? Då är det nog Kritikos. Ägare Michalis är från Kreta, lång och rätt smal, glasögon, mustasch (om jag minns rätt. Kretensare brukar ha det)
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-08-31, 14:09
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Den första alltså, stora? Då är det nog Kritikos. Ägare Michalis är från Kreta, lång och rätt smal, glasögon, mustasch (om jag minns rätt. Kretensare brukar ha det)
Ja, din beskrivning på ägaren stämmer bra, väldigt trevlig och gästvänlig, kollade mina gamla anteckningar och hittade namnet på restaurangen, EETIATOPIO Restaurant de kanske har bytt namn då?
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-08-31, 14:13
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Allas vårt Tilos

ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ, estiatorio, betyder restaurang. Så det finns måååånga tavernor i den kedjan

Ja, som jag minns Michalis från för längesedan så var han jättetrevlig. Att jag inte ätit där sedan dess är mest en slump, Livadia har ju så många restauranger. Det får bli nästa gång
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-08-31, 14:16
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ, estiatorio, betyder restaurang. Så det finns måååånga tavernor i den kedjan

Ja, som jag minns Michalis från för längesedan så var han jättetrevlig. Att jag inte ätit där sedan dess är mest en slump, Livadia har ju så många restauranger. Det får bli nästa gång
OK..jag skrev av skylten vid tavernan och sen stog det "HPINA", hmm..jag kan ju tyvärr inte grekiska..
Svara med citat
  #28  
Gammal 2013-08-31, 14:28
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
OK..jag skrev av skylten vid tavernan och sen stog det "HPINA", hmm..jag kan ju tyvärr inte grekiska..
Ja, det du såg var Irina. En av Tilos mest anrika restauranger. Men efter att innehavaren gått bort flyttade Michalis in där med sin Kritikos i stället.

Var den gamla skylten kvar alltså? Det tror jag inte att jag lade märke till.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2013-08-31, 14:33
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ja, det du såg var Irina. En av Tilos mest anrika restauranger. Men efter att innehavaren gått bort flyttade Michalis in där med sin Kritikos i stället.

Var den gamla skylten kvar alltså? Det tror jag inte att jag lade märke till.
Intressant, ja då var den gamla skylten kvar...
Svara med citat
  #30  
Gammal 2013-08-31, 15:02
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Intressant, ja då var den gamla skylten kvar...
Det är en ny skylt, men det är Irina du menar. Den ursprungliga Irina, som var Livadias första större taverna, var dubbelt så stor. Nu har halva resturangen byggts om till bostad, och då Michalis Kritikos tog över och öppnade förra året behöll han namnet Irina.

Ann-Kristin
Svara med citat
  #31  
Gammal 2013-08-31, 15:06
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Annki Visa inlägg
Det är en ny skylt, men det är Irina du menar. Den ursprungliga Irina, som var Livadias första större taverna, var dubbelt så stor. Nu har halva resturangen byggts om till bostad, och då Michalis Kritikos tog över och öppnade förra året behöll han namnet Irina.

Ann-Kristin
Tack, Anki intressant info!
Svara med citat
  #32  
Gammal 2013-08-31, 15:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Oj, missade vi den? Då får det bli ett nytt Tilosbesök då....Bäst med 14 dagar så man hinner äta på alla ställen...ÄVEN en gång till på Omonia....Måste ju räkna ostbollarna!

Lissi
Svara med citat
  #33  
Gammal 2013-08-31, 16:27
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Annki Visa inlägg
Det är en ny skylt, men det är Irina du menar. Den ursprungliga Irina, som var Livadias första större taverna, var dubbelt så stor. Nu har halva resturangen byggts om till bostad, och då Michalis Kritikos tog över och öppnade förra året behöll han namnet Irina.

Ann-Kristin
Va, behöll han namnet? Det har jag totalt missat. Jag kan lova bort ett helt gäng ostbollar på att han har sin bruna träskylt med Kritikos också uppe, isåfall
Svara med citat
  #34  
Gammal 2013-08-31, 17:05
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Va, behöll han namnet? Det har jag totalt missat. Jag kan lova bort ett helt gäng ostbollar på att han har sin bruna träskylt med Kritikos också uppe, isåfall
Inkfish, jag kunde inte låta bli att leta upp hans visitkort... med namnet Irina på!

Svara med citat
  #35  
Gammal 2013-08-31, 17:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Så fint det var!

Men kan vi inte säga att du kvistar ner och kollar det där med Kritikosskylten åt mig?

Vill ha det till att den sitter till höger därinne när man kommer från "vårt" håll.
Svara med citat
  #36  
Gammal 2013-08-31, 18:15
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Nu skrattar jag...

Han har Kritikosskylten i ena änden: https://www.youtube.com/watch?v=aSPy...8eVfq_&index=2

Och Irinaskylten i den andra: https://www.youtube.com/watch?v=pwff...llRfHexCA8eVfq_

Om vi har rett ut det där nu så behöver du ju inte åka och kolla, Annki
Svara med citat
  #37  
Gammal 2013-08-31, 19:59
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Om vi har rett ut det där nu så behöver du ju inte åka och kolla, Annki
Det där sista läste jag inte... eller så har jag redan glömt bort det.

Ann-Kristin
Svara med citat
  #38  
Gammal 2013-09-01, 11:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Annki måste ju verkligen ner ändå för att kolla att Mixalis inte flyttar om bland skyltarna.

Lissi - som fortfarande inte hittar resor ner nästa höst...Kollar varje dag.
Svara med citat
  #39  
Gammal 2013-09-02, 20:56
Ylvan Ylvan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 112
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Jag åt nog på alla ställen utom Nikos och stället ovanför Eleni minimarket under mina tre veckor på Tilos. Att jag inte åt på Nikos berodde enbart på att jag tyckte det var alltför trångt att ta sig in där med kryckor och det andra stället på grund av trappan. Men jag hörde bara gott om ställena från de som ätit där.

Omonia föll jag inte alls för, men det berodde varken på maten eller servicen utan på att katterna blev lite väl närgångna där. När de var på väg upp i knät när jag åt blev det lite för mycket.

Oasis blev en klar favorit för min del, kanske mest för trevliga ägarna, det var ju inte så mycket turister än när jag var där så vi fick många trevliga samtal.

Hade sett fram emot att prova maten på Sofia´s men missade tyvärr öppningen med två dagar, de var lite sena iår.

Jag blev inte missnöjd med maten någonstans utan tyckte allt som jag fick var gott.

Ylva
Svara med citat
  #40  
Gammal 2013-09-02, 21:54
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Allas vårt Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Annki måste ju verkligen ner ändå för att kolla att Mixalis inte flyttar om bland skyltarna.
Just precis... och jag ska ta mitt uppdrag på största allvar.

Ann-Kristin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT