Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2011-08-24, 21:13
mikaelp
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Hej
Får man skriva ut stället som man blev illa behandlad på? Jag vill ju inte prata skit om något ställe.
Vi var där vid två tillfällen under de två turerna till Tilos.
Första gången blev vi ok behandlade (men inte mer) och maten var god. Andra gången blev vi så otrevligt behandlade, något jag aldrig blivit under mina 20-tal resor till Grekland. Ägaren blev arrogant och otrevlig och dämde menyerna i bordet för att vi inte kunde bestämma vad vi skulle äta (vi fick knappt 5 minuter på oss)
Annars tyckte vi att vi åt väldigt gott på många ställen.

Åse
Om du bara är saklig så kan det väl inte bli fel? Och det är väl info på gott och ont som detta forum är till för?
Svara med citat
  #42  
Gammal 2011-08-25, 22:23
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Hej
Jo det var så här. Vi skulle åka från Tilos med Sea Star 19.15 till Rhodos. Vi hade ett flyg att passa 23.15. Saken var den att vi inte skulle kunna äta på Rhodos och behövde ha något i magen trorts att klockan bara var 18.00.
De flesta ställena var stängda då det fortfarande var ganska tidigt för att äta middag. Omonoia var öppet och vi gick dit och frågade om man kunde få något att äta. Ägaren sa att kocken inte var där men frågade lite otrevligt vad vi ville ha. Vi tittade igenom menyn någon minut och frågade vad de kunde fixa. Han sa återigen vad vill ni ha och vi ögnade hastigt igenom menyn (ca 1 minut) och undrade sedan om han kunde ge oss en minut. Då drämde han menyerna i bordet, väste turistas (eller något) och klampade iväg. Hela proceduren tog max 5 minuter.
Vi bara reste oss och gick och tänkte att vi hellre gick hungriga. Usch!!
Åse
Svara med citat
  #43  
Gammal 2011-08-26, 07:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Jag har också bara ett besök på Omonia bakom mig och trots att många på Kalimera lovordat stället så tyckte vi att ägaren var väldigt nonchalant. Vi kom rätt tidigt på kvällen vid 20-tiden, och där var bara något mer par, men jag tror vi satt 20 min innan ägaren ens kom fram till bordet fast han såg oss från dörren där han stod. När maten väl kom var den god, men inte mer..Jag har hört att ägaren har dålig hörsel om det kan vara en orsak. Men vi ska ge stället en ny chans för alla som tycker att maten är toppen kan väl inte ha fel?? ....och alla kan ha en dålig dag på jobbet!

Lissi
Svara med citat
  #44  
Gammal 2011-08-26, 16:12
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Hej
Jo absolut skall man ge ett ställe en andra chans. Vi tyckte inte att de var så trevliga första gången vi var där men det var acceptabelt och de små räkorna vi åt var goda. Därför gick vi dit en andra gång fast vi egentligen inte tyckte att de var så trevliga där. Andra gången var han såååååå otrevlig så jag nästan rodnar av harm när jag tänker på det. Dålig dag på jobbet??? möjligt. Men sådana människor skall inte arbeta med människor. Jag kommer då aldrig att rekommendera stället till någon. Sedan vet jag att andra människor har en annan uppfattning.
Åse
Svara med citat
  #45  
Gammal 2011-08-27, 09:50
Maly Maly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Haninge
Inlägg: 41
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Inressant läsning om Omonia. Vi gick tillbaka till Omonia flera gånger vid olika tider. Håller med om att han (den lite äldre mannen) var speciell. Otrevlig vet jag inte men möjligtvis lite nonchalant. Fast jag undrar om detmöjligtvis är hans sätt att skämta. Drämmer menyer i bordet med glimten i ögat? Ja jag vet inte. Vi kom dit en gång precis innan de skulle stänga. Självklart vet man att köket måste stänga kanske en halvtimme innan själva stället stänger, så pommes kanske man inte kan få då fritösen måste kallna etc, men de fixade toast (fast de hade stängt av den). Det skulle ta en stund sa de och det gjorde det, men inga problem, vi gosade med katterna under tiden. När toasten kom in var den inte riktigt varm. Jag sa till och de fixade till det, trots att de var på väg att stänga. Jag tyckte nog att de var tillmötesgående, trots en liten konstig nonchalans från den äldre. Den yngre mörkhåriga mannen var trevlig men stressad. Alltid fullsatt på kvällarna. De dagar vi var på ön satt samma familj i hörnan på serveringen. 2 vuxna och 1 barn. De åt, drack, spelade spel och hade det trevligt.
Svara med citat
  #46  
Gammal 2011-08-31, 12:16
mikaelp
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Restauranter på Tilos

ja ha....Omonia. Nå, en sak är ju klar, man ska ju inte ta deras bemötande personligt. Oavsett vad som ligger bakom. Själv vill jag nog ha det på ett annat sätt
Svara med citat
  #47  
Gammal 2011-08-31, 12:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Restauranter på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelp Visa inlägg
man ska ju inte ta deras bemötande personligt.
Det är för mig självklart att man tar ett bemötande gäst-tavernaägare personligt Vad är det annars??

Lissi
Svara med citat
  #48  
Gammal 2011-08-31, 20:31
mikaelp
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Restauranter på Tilos

...om en taverna-ägaren uppför sig som en buffel mot flera/alla gäster så upplever inte jag det som ett personligt påhopp på mig utan bara dåligt rakt av. Men det blir ju inte trevligare för det.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2011-08-31, 20:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Restauranter på Tilos

OK, då förstår jag hur Du menar....och det är ju sant!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT