Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Leros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-11-05, 18:07
ebba-lotta ebba-lotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 41
Standard Sv: Leros

Tack för snabba svar, det var Kavos jag menade, kände igen på bilder. Oh vad jag vill sitta på en balkong där och se ut över hamnen. Nu ska jag maila o kolla priser. Och kolla flyg till Kos. Det är så roligt o drömma o planera. Är det någon som vet hur lång tid färjan/båten tar från Kos. När vi var där åkte vi via Kalymnos och det känns inte helt nödvändigt.
Tack igen
ebba-lotta
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-11-06, 20:57
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 702
Standard Sv: Leros

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Låter som en ö som skulle passa mig. Maten är mycket viktig på mina resor men miljön också mysigt ska det vara och inte allt för mycket bilar och fula hus.

Eva
Kommer man in till Leros via Lakki kan man nog få en avog inställning till ön.
Om maten i Panteli är bland det bästa man kan få i övärlden så är nog Lakki bland det värsta man kan se i Grekland.
Man skall dock inte låta sig förskräckas av detta utan ta till sig Leros och ge ön den chans den förtjänar. Tro mig, Leros vinner i längden.

/pawik (Lerosåtervändare)
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-11-07, 08:00
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Jonsered
Inlägg: 48
Standard Sv: Leros

Citat:
Ursprungligen postat av ebba-lotta Visa inlägg
Tack för snabba svar, det var Kavos jag menade, kände igen på bilder. Oh vad jag vill sitta på en balkong där och se ut över hamnen. Nu ska jag maila o kolla priser. Och kolla flyg till Kos. Det är så roligt o drömma o planera. Är det någon som vet hur lång tid färjan/båten tar från Kos. När vi var där åkte vi via Kalymnos och det känns inte helt nödvändigt.
Tack igen
ebba-lotta
Om man tar snabbfärjan (Dodekanisos Seaways) så tar det ca 1,5 timmar.
Måste tipsa om att flyga via Rhodos där det går många flyg. Vi hittade biljetter för 395 kr styck (enkel) i Augusti med fritidsresor! Sedan flög vi hem efter 4 veckor med Apollo från Santorini för 1900 kr.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2010-11-07, 13:05
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Jonsered
Inlägg: 48
Standard Sv: Leros

Kom och tänka på en annan sak, nära färje terminalen i Lakki ligger en badplats med en taverna på. Här kan man se när färjorna kommer in och ett perfekt ställe att sitta och vänta på. Tror att tavernan drivs med hjäp av sjukhusets patienter. Är det någon som har varit där?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT