Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2006-10-17, 16:30
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Nu börjar det..

Det här lär ta tid, och slita på ögonen!
Härliga bilder

//PO
Svara med citat
  #42  
Gammal 2006-10-17, 16:51
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Nu börjar det..

Vad svårt det blir att välja!
Här ska tittas igen och igen och igen... kul att känna igen platser (och någon enstaka person eller så) - "det där måste vara på Koufonissi, undrar om inte det där är Katapola osv. osv."
Tack till Janne och till alla som är med - och extra roligt för de som vinner med så fina priser i år.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2006-10-17, 17:00
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Nu börjar det..

Oj,så himla mycket fina bilder,hur ska man kunna välja?
Svara med citat
  #44  
Gammal 2006-10-17, 18:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nu börjar det..

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne
Här ska tittas igen och igen och igen...

Ja detta blir svårt, men jag hittade mina favoriter direkt! Jag tror inte jag kommer att ändra mig, men jag ska för säkerhets skull titta på bilderna igen i morgon! SÅ många fina foton....
Den absolut svåraste klassen är Möten och där var 2 bilder som vi har nästan precis samma hemma, tagna med samma vinkel t o m. Men dessa skickade vi inte in..Tänk om det hade varit 2 exakt lika foton med..Hur gör Du då Janne??

Lissi - som inte har en chans i år!
Svara med citat
  #45  
Gammal 2006-10-17, 18:38
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Nu börjar det..

Jag skulle ta det lugnt med röstandet i år Det tog väl en kvart och jag hade hittat mina favoriter Så jag har röstat redan

Riitta
Svara med citat
  #46  
Gammal 2006-10-17, 18:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nu börjar det..

...och jag har också bestämt mig.....Första intrycket får räcka..Jag tycker att en bild måste fånga en direkt...sen VAD det är som fångar är ju olika för oss alla

Lissi
Svara med citat
  #47  
Gammal 2006-10-17, 18:49
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Nu börjar det..

Jag hittade också en bild som är nästan exakt likadan som en vi har hemma. Det var nära att vi tävlade med den men vi ändrade oss i sista sekunden. Tur var väl det! Två personer kan ju inte tävla med samma bild! Ställer mig samma fråga som Lissi: Janne, hur skulle du löst det problemet?!

Har dock inte röstat än: ska sätta mig i lugn och ro hemma och kolla igenom bilderna ordentligt. Har inte HUR mycket tid som helst för Kalimera på jobbet!
Svara med citat
  #48  
Gammal 2006-10-17, 19:21
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Nu börjar det..

Jepp! Har givna favoriter i kategorin "Bästa bild" och "Roligaste bild" men det där med "Möten"... Röstar nog till helgen jag med!

Ivi
Svara med citat
  #49  
Gammal 2006-10-17, 21:33
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Nu börjar det..

25 st. har jag valt ut av de 411, ganska jämnt fördelat på de tre kategorierna. Det gör ju det hela inte så svårt att få ut mina 3 jag ska rösta på till slut.

Hur ? Jag vill på något sätt haja till, få en känsla i maggropen när jag ser en jag gillar. Första intrycket är väldigt viktigt för mig så alla andra som jag inte tar med till mig egen "final" får ju ingen röst, tyvärr. Men att se alla 411 om igen och om igen blir ju som en hel resa genom hela Grekland, oj !

Undrar om jag ska skriva ut de 25 och lägga ut dem på ett bord, kategori för kategori ?

Men jag säger slutligen: GRATTIS alla fotografer, vad ni kan !!!



Hasse
Svara med citat
  #50  
Gammal 2006-10-17, 21:51
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Nu börjar det..

Kan bara hålla med, otroligt många bra och fina bilder, det krävs nog många granskningar för att hitta tre favoriter. När jag ser alla bilderna så kan jag inte låta bli att fundera på om jag verkligen valde rätt bilder. Det var svårt att välja, men lagt kort ligger, det är för sent att ändra sig nu
Lycka till
Svara med citat
  #51  
Gammal 2006-10-18, 08:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Nu börjar det..

Jag tycker det är VÄLDIGT svårt den här gången. Många fina bilder, men ingen självklar vinnare. För mig är det viktigt att bilden berör mig, men inte bara vid första intrycket utan den ska fortsätta att göra det varje gång jag ser den. Så välja direkt skulle jag aldrig göra, även om jag hittade en favorit på en gång.
Svara med citat
  #52  
Gammal 2006-10-18, 09:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nu börjar det..

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Så välja direkt skulle jag aldrig göra, även om jag hittade en favorit på en gång.
Där är det alltså olika. En bild jag inte blir berörd av vid första granskningen berör mig inte heller vid andra....Efter drygt tre timmars tittande i går och efter var gång jag kom tillbaks till de tre jag fastnat för i första betraktandet så var reaktionen den samma.....Idag tittade jag igen fast jag röstat och känslan var samma. Men vi ser naturligtvis på olika saker i en bild alla vi som röstar..Jag går ALLTID på känslan i en bild både när jag själv fotograferar och när jag betraktar andras foton.. Skulle jag gå in på belysning, bildkomposition etc.så skulle jag aldrig kunna välja!
Men visst är det svårt att bara få rösta på EN bild i varje kategori...

Sen är det väl så för nästan alla som betraktat bilder i kategorin Roligaste bild att det ibland är JÄTTESVÅRT att se vad som är roligt. Jag vet ju vad jag upplevde som roligt när jag fotograferade min bild, jag var ju där och såg hela skeendet, men kan inte se det på de andras alltid. Just i den kategorin skulle jag ha önskat en kort bildrubrik på kanske max 5 ord!

Lissi - som är en mycket amatörmässig fotograf!
Svara med citat
  #53  
Gammal 2006-10-18, 14:18
Fontana Fontana är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 30
Standard Sv: Nu börjar det..

Jag tyckte nästan alla bilder var superfina. Inte klokt vad svårt att välja några favoriter bland alla de där bilderna. Så jag låter bli
Svara med citat
  #54  
Gammal 2006-10-18, 15:47
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Nu börjar det..

Usch vad jobbigt, jag kommer inte att kunna rösta, det blir för svårt att välja!

Framför allt i Bästa bild finns flera bra kandidater. Och varje gång jag tänker "nu orkar jag inte med en enda bild till av stolar-vid-havet eller dukat-bord-med-havsutsikt" - så kommer det en BRA sån bild

Kul att se motiv som man själv har plåtat nån gång. Och i Bästa bild finns två bilder som är tagna på precis samma ställe, har ni sett det?
Svara med citat
  #55  
Gammal 2006-10-18, 15:50
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Nu börjar det..

Ja jag såg det också .Väldigt svårt att välja Jag har nog tio i var kategori att välja mellan.Får gå igenom dem då o då o stryka på listan.
Svara med citat
  #56  
Gammal 2006-10-18, 16:50
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nu börjar det..

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Kul att se motiv som man själv har plåtat nån gång. Och i Bästa bild finns två bilder som är tagna på precis samma ställe, har ni sett det?
Ja det kunde varit fler dubletter för vi hade flera bilder som vi tänkte skicka in som sen fanns.....Både i Bästa bild och Roligaste bild.
Det är ju inte så konstigt egentligen, men det kunde vara kul att veta hur Janne då gjort, om det funnits exakt likadana bilder....

Lissi
Svara med citat
  #57  
Gammal 2006-10-18, 17:06
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Nu börjar det..

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
men det kunde vara kul att veta hur Janne då gjort, om det funnits exakt likadana bilder....
Exakt likadana blir de aldrig även om det är samma motiv och samma bildvinkel, så båda hade säkerligen kunnat vara med.
Svara med citat
  #58  
Gammal 2006-10-18, 20:29
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Nu börjar det..

Jag tycker att kvaliteten på bilderna är genomgående mycket bättre i år än förra året!!

Otroligt med tanke på att det är lekmän och amatörfotografer, och ändå håller en hyfsat jämn och hög standard på bilderna.
Det känns nästan som bilderna passerat en kontroll där alla dåliga bilder sorterats bort?

Jättebra !!! Duktigt av oss!!!
Svara med citat
  #59  
Gammal 2006-10-19, 12:33
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Nu börjar det..

Fy vad svårt det är!

Jag tycker att jag är både kräsen och kritisk när det gäller bilder... Men när jag skulle göra en första sållning i Bästa bild i går så hamnade ARTON på listan bland mina vinnarkandidater. Hur tusan ska jag kunna välja?

Det var lättare i Roligaste och Möten. Där finns en hel del bra bilder som jag gärna hade sett i Bästa - men roliga är de inte och inget möte heller...

Just nu har jag tre kandidater i Roligaste och tio i Möten. Angenäma bekymmer
Svara med citat
  #60  
Gammal 2006-10-19, 13:16
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Nu börjar det..

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
...i Roligaste och Möten. Där finns en hel del bra bilder som jag gärna hade sett i Bästa - men roliga är de inte och inget möte heller...
Jag har en klar favorit i Möten. Den bästa bilden i hela tävlingen. Men som sagt, nåt möte är det inte...
Vad gör man???
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT