Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-08-06, 13:18
Annacaroline Annacaroline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 3
Standard Hjälp mig hitta honom!

Hej!
Jag bodde i Aten en säsong under 2009 och träffade då en grekisk man som blev en väldigt betydelsefull vän för mig som kom ensam och förvirrad till ett nytt land. Vi hade lite kontakt sen jag flyttade hem till Sverige, bland annat mejlade han och sa att han tappat sin telefon och han tyckte det var skönt att vara utan så troligen skulle han inte skaffa en ny. Sen hördes vi inte på drygt ett år tills nu när jag mejlade honom för att säga att jag skulle tillbaka på besök. Tyvärr fick jag tillbaka att mejladressen upphört. Snälla hjälp mig att hitta honom!
Detta är vad jag vet om honom:

Han heter Giannis Marinakis och är född 1989 i oktober eller november. Han kommer från Chania på Kreta där hans familj troligen bor kvar. 2009 bodde han i en lägenhet på Vasilissis Sofias i Aten (närmsta Metro: Megaro Moussikis) tillsammans med sin syster Aggeliki och sin bror (Nikos har jag för mig) men jag tror att lägenheten stod på mamman vars förnamn jag inte kan. Jag förstod det som att han studerade filosofi på universitetet.

Jag har idag vandrat fram och tillbaka längs Vas Sofias och kollat namnen på portklockorna men utan resultat idag men å andra sidan vet jag inte ens säkert om han bor kvar där eller i Aten ens men det skulle ändå vara viktigt för mig att hitta honom om ens bara hans telefonnummer eller mejl.
Vore tacksam för alla tips om hur jag hittar honom!
/Caroline
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-06, 13:27
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 763
Standard Sv: Hjälp mig hitta honom!

På fejan finns en man med det namnet och han verkar vara i rätt ålder. Ett litet långskott, men ändå...
https://www.facebook.com/giannis.marinakis.108

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-06, 14:12
Annacaroline Annacaroline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 3
Standard Sv: Hjälp mig hitta honom!

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
På fejan finns en man med det namnet och han verkar vara i rätt ålder. Ett litet långskott, men ändå...
https://www.facebook.com/giannis.marinakis.108

/Netwolf
Tack, tyvärr är det inte han på bilden. Tror "min" Giannis inte är Facebook-typen riktigt vilket ställer till det för mig som tycker att man ska kunna hitta alla där...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-08-06, 15:06
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Hjälp mig hitta honom!

Hej,

HIttar 117 st med samma namn.... http://11888.ote.gr/web/guest/white-...rinakis&where=

Ta dig till kommunhuset ( DImarchio) http://www.cityofathens.gr/en/ eller skattekontoret där alla finns registrerade.

Lycka till Camillla
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-08-06, 15:36
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 763
Standard Sv: Hjälp mig hitta honom!

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
HIttar 117 st med samma namn....
Ja, i Grekland och Danmark måste det vara hopplöst att leta folk. Alla heter ju nästan likadant...

/Wolfen
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-08-06, 17:58
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Hjälp mig hitta honom!

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ja, i Grekland och Danmark måste det vara hopplöst att leta folk. Alla heter ju nästan likadant...

/Wolfen
För att inte tala om Sverige, det finns ju hur många Anna Andersson och Lars Johansson som helst....
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-08-06, 18:52
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Hjälp mig hitta honom!

Citat:
Ursprungligen postat av Pnyx Visa inlägg
För att inte tala om Sverige, det finns ju hur många Anna Andersson och Lars Johansson som helst....
Men här har vi något väldigt fiffigt som heter personnummer !
Ngt för andra länder att ta efter !
/ Tom
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-08-06, 19:13
Annacaroline Annacaroline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 3
Standard Sv: Hjälp mig hitta honom!

Är så tacksam för hjälpen. Har nördat mig lite på OTE-länken du skickade, Camilla och även smsat ett par personer på chans. Tycker nog att även om det är ett vanligt namn så borde det finnas ett begränsat antal personer i Aten som heter så men det är problematiskt som tusan när det krävs att de har telefonabonnemang för att man ska kunna få tag i dem (skattekontoret lämnar inte ut uppgifter). Särskilt när man har att göra med en person som är lite hippie och inte tycker att mobil är något man måste ha. Tacka vet jag offentlighetsprincipen och hitta.se...
Mitt nästa (desperata) move är att gå till ett ställe där han brukade hänga och fråga runt efter honom.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-08-06, 22:41
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 763
Standard Sv: Hjälp mig hitta honom!

Citat:
Ursprungligen postat av Pnyx Visa inlägg
För att inte tala om Sverige, det finns ju hur många Anna Andersson och Lars Johansson som helst....
Mja, tycker nog att Preben Hansen-Nilsen-Olsen är vanliagre, även om de är färre i DK.

/NW
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT