Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Tasiovasilis hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-03, 07:44
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Mamma åker hem på lördag

Nu är det bara 2 dagar kvar tills mamma åker till Sverige, det är alltid så roligt att ha henne här.
Barnen är ledsna och jag med, fast inget som vi visar henne.
Vi har haft mycket kul på dessa 15 dagar, vi har grundligt gjort stan med dess affärer, och inte tal om alla marknader som mamma älskar.

Hon har handlat och fyndat så när jag och barnen åker till Sverige 1 juli, har vi en extraväska bara med mammas inköp. Men det gör inget för huvudsaken är att mamma har haft kul och är nöjd.
Jag spenderade 2 dagar med att sy gardiner till henne,
tyget är inköpt på marknad.

Nu ska hon hem och sätta upp nya gardiner i alla rum, jag är så glad för hennes skull.
Mamma är 71 år och har genomgått en bypassoperation så för varje gång hon kommer är man lika glad.

Eftersom mina barn avgudar min mamma och tyvärr inte har samma kontakt med farmor härnere, känns det extra viktigt att träffas så ofta vi kan. Men 1 juli kommer vi och stannar till den 18 augusti och då får vi rå om varann igen.

Detta blev en hyllning till min underbara mamma, som jag hoppas få ha kvar i många år till.

Monica som känner sig som ett litet barn igen......
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-03, 07:47
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Mamma åker hem på lördag

Tänkvärt... Jag gillar verkligen vad du skrivit här.

=)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-03, 10:54
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Mamma åker hem på lördag

Vad fint du skriver, jag känner igen mig, mitt liv och mina barn. När vi åkte till min mamma, så var hon så god och fin med pojkarna, de hade en så härlig kontakt. Hon tänkte på deras bästa och hon kom ihåg hur ett barn kan känna sig när man är liten och vuxna bestämmer.

När hon gick bort, så sörjde jag inte bara för min skull, utan också för pojkarnas skull. Första gången min som spelade i en blåsorkester blev jag så ledsen - mamma fick inte uppleva denna fina stund med oss...

Men jag gläder mig så åt de fina stunder vi hade! De är mina "juveler" som jag tar fram då och då...

Tack för att du skrev så fint att jag kom att tänka på min mor...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT