Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-21, 12:59
Martina E Martina E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Borås
Inlägg: 60
Standard Båt frågor

Hej!

Jag, som så många andra gröngölingar har frågor om båtar och biljetter.

Vi åker från Pireus den 15 juni och skall till Sifnos alt Paros, behöver vi förboka biljetter? Vi kommer med flyget vid ett-tiden på natten och har gott om tid till första båtarna går på morgonen. Finns det något biljettkontor på Atens flygplats där vi kan köpa biljetter innan vi åker till Pireus eller Rafina?
Jag tycker att sidorna där man kollar priser mm på båtbiljetter är en aning röriga, men det jag får fram verkar biljetterna vara rätt dyra. Är det samma pris när man kommer dit och skall köpa biljetten direkt?

//Martina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-21, 13:22
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Båt frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Martina E Visa inlägg
Vi åker från Pireus den 15 juni och skall till Sifnos alt Paros, behöver vi förboka biljetter?
Om ni tänkt att åka med Blue Star Ferry så behöver ni inte förboka, inte de andra heller förresten.

Citat:
Ursprungligen postat av Martina E Visa inlägg
Vi kommer med flyget vid ett-tiden på natten och har gott om tid till första båtarna går på morgonen. Finns det något biljettkontor på Atens flygplats där vi kan köpa biljetter innan vi åker till Pireus eller Rafina?
Japp, det finns biljettkontor på flygplatsen, men jag är osäker på om de är öppna dygnet runt.

Citat:
Ursprungligen postat av Martina E Visa inlägg
Jag tycker att sidorna där man kollar priser mm på båtbiljetter är en aning röriga, men det jag får fram verkar biljetterna vara rätt dyra. Är det samma pris när man kommer dit och skall köpa biljetten direkt?
//Martina
Det är samma pris på resan oavsett var eller hur du köper din biljett. Tittar du på speed boats så är flyget ett alternativ också. Flyg från Aten till Paros kostar 57€ och det tar 40 minuter, Hellenic seaway som tar ca 3h och 30 minuter kostar 53.50€, Blue Star 4h och 30 min kostar 29€, NEL lines tar 5h och 15 min, deras billigaste biljetter kostar 35€.
Hade mitt val stått mellan speed boat och flyg så hade valet varit lätt
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-21, 19:49
Martina E Martina E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Ort: Borås
Inlägg: 60
Standard Sv: Båt frågor

Tack Helén!
Jättebra tips.
Vi är totalt 9 personer, så det får nog bli långsam båt för att hålla ner priset tro jag.

//Martina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT