Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-11, 13:44
wejjan wejjan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 1
Standard 20 år sedan sist

HEJ!
Nu ska vi göra våran livs resa med våra fyra barn och några goda vänner. Vi har tänkt att besöka Amorgos, Paros och Patmos. Vi landar i Athen den 10 juni kl.11.25 och åker hem den 24 juni 11.55. Jag har varit inne på olika färje- turlistor och tycker dom är rena rama "grekiskan"... jag fattar inte mycket och känner mig vilsen. Jag undrar om någon vill hjälpa mig hitta rätt och kanske tipsa om någon bra resrutt, bra boende osv. Jag undrar också om man får handdukar och sänglinne när man hyr rum eller lägenhet? När vi var ute sist för 20 år sedan då sov vi under bar himmel och hade allt med oss i ryggsäckarna. Det var också ett äventyr.
Hoppas på någon form av svar.
MVH Wejjan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-11, 14:02
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: 20 år sedan sist

Hej!
Du kan gå in på Greek travel pages via Kalimera,(båttidtabell)
Iallafall, går det en Blue Star från Piraeus till Amorgos (Katapola) söndagen den 10.6,kl. kl.17.30 som är framme 02.50 i Katapola.

Ha det så BRA!!!!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-11, 14:26
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: 20 år sedan sist

Citat:
Ursprungligen postat av wejjan Visa inlägg
Vi har tänkt att besöka Amorgos, Paros och Patmos. Vi landar i Athen den 10 juni kl.11.25 och åker hem den 24 juni 11.55.
Att kombinera dessa tre öar är inte helt lätt. Ni kan kanske fixa det via att ta er till Patmos från Pireus. Sedan finns det nån enstaka båt som går Patmos-Paros och från Paros funkar det bra att ta sig till Amorgos. Sök dessa sträckor på gtp så ser du vad som är möjligt.

Men ett råd: Skippa Patmos, ni har i princip bara 12-13 dagar ute på öarna. Ska ni fixa ovanstående så blir det för mycket långa båtresor, avgångs- och ankomsttider mitt i natten och för stor del av semesterdagarna går åt till att förflytta sig.
Åk inte längre bort än Amorgos och ta er sedan in närmare Aten. Paros och max en annan ö är lagom. Ha en trevlig resa

Lars
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-11, 14:48
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: 20 år sedan sist

Håller med Lars! Det låter jobbigt att kombinera Patmos med Amorgos och Paros med Aten som utgångsläge. Spara Patmos till en annan gång, när ni kanske flyger till Samos.
Det finns ju SÅ många bra alternativ på rutten mellan Amorgos och Aten OM ni nu vill ha mer än två öar på två veckor. Synd om 1/3 av semestern går med att förflytta sig.
Hoppas ni får en fin semester hur ni än gör - det måste ju vara LYCKA att komma ner igen efter 20 år!


Handdukar och sänglinne får ni.

Senast redigerad av Marianne den 2007-05-11 klockan 14:50.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-11, 15:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 20 år sedan sist

Jag håller också med de övriga även om PATMOS är den ö jag gillar mest nästan! Men att åka mellan 2 olika ögrupper är alltid svårt och tar massor av extra tid!
HA en underbra resa!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-11, 16:44
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: 20 år sedan sist

Handdukar och lakan ingår.

Håller i övrigt med skippa patmos-falangen. För besvärlig rutt på 14 dagar. Åk till Amorgos direkt från Aten och ta sen Paros - eller nån annan kykladö - på tillbakavägen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT