Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-22, 14:20
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Snälla ... behöver lite hjälp!

Hur ... kan någon säga att det är halva nöjet att planera sin greklandsresa? Vi ska för första gången boka flygstol och eget boende - för att en av 3 veckor kunna resa till Tilos. Jag har ringt överallt, kollat flygstolar, hotell, charterresor. En vecka inga proble men 3 veckor.

Ínte vet jag vad som är bra pris på en flygstol och bra pris på boende?
Är en flygstol till Rhodos för 4ooo/pp och 3 veckor dyrt ... Hotell en vecka 1.435/pp. är det bra eller ... oops! glömde frukosten, ett tillägg på 920 kr. Pust!
Totalsumman blir cirka 11.868 kr - då är inte Tilos inräknat och inte sista veckan, som vi tänkte ha öppen.

Det finns ett alternativ, hotell Partenon tar 13.200 kr för två - 3 veckor. Ni som gillar att planera era resor, snälla ge mig ett tips omgående!
Ni som bott på hotell Partenon ... är det ok även för oss något äldre
Snälla hjälp en liten sjöborre i nöd.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-22, 15:00
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Snälla ... behöver lite hjälp!

I stressen skrev jag på fel ställe.
Ingen svarar ... kan det bero på att ingen bott på hotell Parthenon eller att de som bott där inget minns. Nåväl! Jag väntar en stund till.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-22, 16:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Snälla ... behöver lite hjälp!

Om du inte reser i högsäsong behöver du inte förboka boendet. Då blir det oftast rejält billigare, ni kan välja på plats med alla förutsättningar klara och kan vara mer flexibla.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-22, 18:09
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Snälla ... behöver lite hjälp!

Tack för svaret Eva! Nästa höstresa kommer nog att bli enklare - vi har nu förstått att man ska vara tidigare ute för att få bra priser på flygstolar. När det gäller boendet har jag - efter prisuppgifter - förstått att det är billigare att boka på plats.

De här flygstolarna blev lite dyrare än vi tänkt oss ... därför funderar jag på att boka 3 veckor på Parthenon, vilket skulle bli billigare. Jag vill bara veta om hotellet är ok ... och jag hoppas att någon kan ge mig svar på den frågan.

En rolig parentes: I mitt sökande efter boende på Rhodos, kikade jag idag på bilder från hotell Ambassador. Ett av fotografierna var taget mot hotell Amaryllis- tvärs över gatan. Jag kan säga att jag blev snopen då jag såg mig själv - med familj - sittande på balkongen. September 2010.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-22, 18:32
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Moelv, Norge
Inlägg: 286
Standard Sv: Snälla ... behöver lite hjälp!

Har bodd på Parthenon, men det var i 1984, så vanskelig å si hvordan hotellet er nå , var ok den gang. I sommer skal vi bo på Ambassador.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-22, 19:02
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Snälla ... behöver lite hjälp!

Ryanair har börjat flyga Skavsta-Rhodos. Jag spökbokade juni-juli för under 2000:- per person.
Dina hotellpriser är väl inte uppseendeväckande höga men jag hade nog satsat på att försöka hitta mindre "Rooms to Let" och fixa frukost själv. Då bör det gå att få ett dubbelrum för 30-50 euro natten beroende på säsong.

Lars
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-02-22, 23:07
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Snälla ... behöver lite hjälp!

Tack för svaren. Kostnaden för hotellet 1.435 kr/pp och vecka tycker jag var billigt! Eftersom vi inte är några frukostmänniskor, så sparar vi en slant genom att själva sätta på thévattnet och breda smörgåsar. Däremot kunde flygstolen varit billigare.

Nu är det bokat och klart! En vecka på Rhodos, en vecka på Tilos, sista veckan får överraska oss! Tänk att det tog 39 charterresor till Grekland innan jag/vi tog steget!

Hälsningar en sjöborre.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-02-22, 23:08
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Bohuslän
Inlägg: 119
Standard Sv: Snälla ... behöver lite hjälp!

Jag skulle leta bland reguljärflygen för att komma billigare undan för udda reslängd. Norweigan flyger tex från Stockhom till Kos och Rhodos. Vi flyger hem från Kos med Norweigan för mindre än 1000 kr den 7/7. Går också att titta på lågprisbolagen om de har någon anknytning från annat land. Vi som flyger från Göteborg har tex bokat Ryanair till Rom för att nästa dag flyga vidare till Rhodos. Vi betalar ca 2200 t/r per person för 17 dagar.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-02-22, 23:15
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Bohuslän
Inlägg: 119
Standard Sv: Snälla ... behöver lite hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Nu är det bokat och klart!
Missade att ni redan bokat resan.Trevlig resa på egen hand - bästa sättet att resa tycker jag....
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT