Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2005-11-06, 21:12
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Anderstorp
Inlägg: 261
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet

En av de allra finaste öarna jag sett är Ios - men kvällslivet i den lilla staden var mycket svårt att gilla. Det är iofs länge sedan jag var där, och dessutom lär det ju vara annorlunda när det inte är sommarlov i Sverige...
Åk till Ios igen, vi var där för första gången i år, tvekat i tolv år. Det var fina stränder och lugnt och fint på dagarna och på nätterna kunde man ju välja att vara hemma på sitt rum!

Vi gillar inte Tinos, höll på att blåsa bort, åt inte så bra och värst av allt båten gick med min man och utan mig. Vi återsåg varandra först efter 25 timmar på Antiparos. Pust!

Mvh

Ingrid Ny
Svara med citat
  #62  
Gammal 2005-11-08, 12:57
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Om du menar branden i somras, så var vi också där. Det var en evig tur att det brann mitt på dagen. Hade det varit på natten, hade det inte gått lika bra. Sade i alla fall de som var med och släckte. En brand med tillhörande sot och flagor gör ju inte ett så positivt intryck, det medges. Men förutom det, tror jag Tilos bör ligga högre på "Inte-tycka-om"-listan. Det var Lynda på Tilos Travel som hyrde ut cyklar. Hon är från Holland, och det är ju som bekant ett platt land. Uppenbarligen var utväxlingen Hollandinspirerande.

Blåsten hade vi inte så mycket ont av. Det svalkade rätt skönt när vi satt på Livadiastranden. Då är det bra att det inte är en sandstrand. Det ska mycket blåst till för att rucka på stenbumlingarna på den stranden.

Välkommen tillbaka till Tilos för ett nytt ickebrandbaserat besök.

Bluesea
Svara med citat
  #63  
Gammal 2005-11-08, 19:19
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Har bara ett svar, nämligen

SERIFOS!!!

Vi var där 1998 och har inte åkt dit igen. Vi har passerat med färjan ett flertal gånger genom åren så det har funnits tillfällen att kliva av men icke. Vi blev inblåsta (i tre dagar tror jag det varade, några båtar gick över huvudtaget inte så vi kom ingenstans), bodde dåligt (har aldrig sovit på så tunna lakan någon gång) och dyrt (båtluffare var inte intressanta som hyresgäster) och till råga på allt hade vi kackisar på rummet..

I somras passerade vi Serifos igen och då gick våra goda vänner av där. De har försäkrat oss att allting var jättebra och bilderna därifrån var hur fina som helst. Så kanske, kanske båtluffen 2007 om vi nu inte får för oss att ändra rutten inför 2006.

Celbe
Svara med citat
  #64  
Gammal 2005-11-08, 19:32
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Har varit på Samos flera gånger, senast i somras, och har bott i Kokkari, Pythagorion och Samos stad. Den sistnämnda tycker vi är trevligast. Vi har funnit oss ett utmärkt litet hotell (som inte är fullbokat den tid vi är i Grekland) med bra bad, minimarket och själva sta'n på lagom promenadavstånd.

Celbe
Svara med citat
  #65  
Gammal 2006-01-15, 13:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Den ön hade jag älskat!
Annars är nog Paros den ö jag gillat minst..eller rättare sagt Parikia, resten av ön var fin..

Senast redigerad av Kalimera den 2006-01-17 klockan 09:52. Anledning: Lång citering
Svara med citat
  #66  
Gammal 2006-01-19, 09:33
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 67
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Visst är det lustigt hur vissa öar hamnar på både bästa- och sämstalistor. Det beror väl mycket på tillfälligheter, var man har råkat bo och vem man har träffat på.

Jag gillade inte alls Santorini, men det beror mycket på det extremt otrevliga bemötandet vi fick på ett par ställen, framför allt i Fira. Däremot tycker jag mycket om Patmos, som jag såg att någon hade på sin sämstalista... Och jag älskar Rhodos med gamla stan, som jag såg att någon tyckte illa om. Det gäller bara att smita iväg från turiststråken.
Svara med citat
  #67  
Gammal 2006-02-05, 18:24
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Den ön hade jag älskat!
Annars är nog Paros den ö jag gillat minst..eller rättare sagt Parikia, resten av ön var fin..

Håller med om att Paros är den "sämsta" ön jag besökt än så länge mkt beroende på blåsten som härjade då (-97) men också en fruktansvärd båttur från Mykonos med en minst sagt dålig båt


MVH Martin
Svara med citat
  #68  
Gammal 2006-02-13, 14:33
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Reiser sannsynligvis ikke tilbake til Syros eller Koufonisa. Opplevde begge som dels uvennlige. - På Syros i august et år, dyrt og svært vanskelig å finne sted å bo. Trange strender, reserverte grekere (?) . - På Koufonisa - gikk på impuls av en ferge der i juni en gang - ble det problematisk å få tilbake passet av pensjonatvertinnen Maria da jeg skulle reise videre, selv om rommet var forhåndsbetalt . Til alt hell gikk en lokal dame til aksjon. Etter en halv dag og kvelden med, diverse samtaler damene i mellom, ble passet returnert rundt midnatt . Så gikk ferden til Naxos grytidlig (det var tre dager til neste fergeanløp). Beste båtturen noengang....

Har heldigvis mange hyggelige og morsomme erfaringer fra andre øyer. Vennlighet er jo så absolutt normen.
Malou
Svara med citat
  #69  
Gammal 2006-02-13, 17:44
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Malou: det låter ju inte klokt. Vad skulle hon med ditt pass till
Svara med citat
  #70  
Gammal 2006-03-24, 11:56
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Hmm, jag måste nog säga Zakynthos som den ö jag gillat minst. Ocharmig turistig by (Alykanas) och ofräscht hotell. Inte mycket att göra, eller titta på, medioker strand. Nä, tillbax till Kykladerna igen!!

/A
Svara med citat
  #71  
Gammal 2006-03-24, 14:55
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Byn Agia Marina på Egina. Jag kan inte döma ut hela ön men A. M. var inte kul. Tavernorna hade matsedlar på svenska och allt var inriktat på turister. Jag hade rum i 14-dagar men åkte därifrån efter 3... Och anslöt sedan till flyget hem i Athen.

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT