Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-04-25, 17:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Sommartid brukar det gå någon Cat vid 18 och stor färja vid 19 - 20-tiden som går inom Tinos. Slutet på Juni kan ju vara tveksamt, men GTP är ju långt från färdiguppdaterat än.
Jag har talat med Nikoleta på Tinos och det är bara fredagar som det går senare båt. Hon hade kollat 18 juni och sista är 17.30. Den 19 juni går en senare,
Claes och jag inleder semestern lugnt utan stress och bokar Peris första natten och har en lugn kväll i Luotsa. Sen tar vi morgonbåt ut till Tinos och stannar 10 dygn där . Vi har avbokat första natten hos Nikoleta.
Vi vill inte chansa och sen missa båten och tvingas bo på Corali. Då bor vi mycket mysigare på Peris och tar en promenad ner till havet på kvällen.
Skulle det senare dyka upp vanlig sen färja på turlistan så är det ju bara att ändra sig

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-04-26, 09:30
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag har talat med Nikoleta på Tinos och det är bara fredagar som det går senare båt. Hon hade kollat 18 juni och sista är 17.30. Den 19 juni går en senare,
Claes och jag inleder semestern lugnt utan stress och bokar Peris första natten och har en lugn kväll i Luotsa. Sen tar vi morgonbåt ut till Tinos och stannar 10 dygn där .Lissi
Då kan vi ta upp ditt gamla förslag om fika på flygplatsen. Men det får bli på morgonbåten till Tinos om vi hamnar på samma båt

Lars

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Gemensam fika på flygplatsen i Aten efter landning???
Vi landar på eftermiddagen kring kl 16...
Lissi
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-04-26, 11:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Då kan vi ta upp ditt gamla förslag om fika på flygplatsen. Men det får bli på morgonbåten till Tinos om vi hamnar på samma båt
Lars
Det låter trevligt! Vi hörs av när vi vet hur båtarna går säkert...Som det ser ut idag i tidtabellerna så blir det båten vid 8-tiden för oss. Då är vi på Tinos 11.45. Härligt att sitta på däck och läsa och prata och njuta.

Lissi
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-04-26, 12:30
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Även jag inväntar en båt som inte är spikad. Mailade rederiet och de svarade:
Please kindly note that as far as we know the sailings for the requested period will be officially announced and available for bookings, approximately by the end of April.

Hmm, fortfarande står det "This schedule is not officially approved yet", när man försöker boka. Båten ska börja gå den 9 maj, så de måste ju snart bestämma sig.

/Netwolf
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-04-28, 10:26
Plings avatar
Pling Pling är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 25
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Tack för tipsen! Jag har bara flygstol med Apollo, och är inte så intresserad av att åka med deras båt ut. Har hört mindre smickrande saker om dessa turer. Dessutom har jag hört folk som tror att de bara har transfer med lördagsflighterna, inte på tisdagsflighterna, som jag kommer med. Nej, jag tror vi ställer in oss på ett dygn på Santorini helt enkelt och tar 16:00-båten den 15:e i stället. Helt ok.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-04-28, 11:08
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Även jag inväntar en båt som inte är spikad. Mailade rederiet och de svarade:
Please kindly note that as far as we know the sailings for the requested period will be officially announced and available for bookings, approximately by the end of April.
Kan bara tillägga att nu finns båten klar att boka!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-05-03, 04:30
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag satt just och kollade båtturlistan Rafina-Tinos . Ingen båt än så länge senare än 17.30Vi landar i Aten kl 16.35...
Eftersom jag inte har något bättre för mig kollade jag nu. Fortfarande ingen senare förbindelse... Men det kan fortfarande dyka upp.

Dock är 17.30-båten den som heter Theologos P som avgick på rätt tid senast 1982! Det var då de sköt salut i hamnen i Rafina... Jag åkte med henne en gång för många år sedan och hon är väl OK för kortare resor...

Om ert plan landar i rätt tid och ni kommer ut snabbt och ni har tur med Taxi så bör ni hinna! Theologos avgår inte från Rafina, hon kommer in utifrån och vänder, vilket innebär att det finns stora chanser att hon är en stund försenad... Dvs hon är alltid försenad...

Theologos brukar komma in till Tinos vid 22 - 23-tiden... Dvs 1 - 2 timmar sen. Ring Nikoleta och fråga. Hon kommer att skratta när hon hört att jag sagt så...

Samtidigt är det så att jag brukar ha en sanslös tur med färjor.

För att stjäla lite tråd och kåsera lite så var det så i fjol....:

Jag landade på Santo och skulle till Tinos. En mycket trevlig herre, musikalisk med lite hår, som har Santo som sin ö, hämtade mig och körde mig till hamnen efter en ölpaus. En Kalimerian naturligtvis.

På färjan mot Paros. Jag visste att jag bara hade bara 5 minuter på mig (!) att byta till nästa båt till Tinos. Så jag hade kollat nattlogi på Paros i värsta fall...

Vi närmar oss Paros. Det går väldigt långsamt tycker jag... Vi anländer 20 min sent! Jag var först av färjan och stirrade hysteriskt åt alla håll efter Catten jag skulle med. Jag var beredd att muta mig ombord om jag inte skulle hinna köpa biljett...

Men Nada. Ingenting. Ingen Catt. Då vänder jag mig om och ser den komma forsande in mellan de yttre pirarna! Den var lika försenad!!! Jag garanterar att jag har världsrekordet att rusa med dagrygga och rullväska från piren förbi Väderkvarnen upp till första biljettkontoret och tillbaka till fållan!!! Jag hann t o m ta en cig innan vi skulle gå ombord. Märkligt nog så var det en upprepning av vad jag gjorde för två år sedan på samma ställe! Paros måste vara en turhamn för mig!

Jag hade då lämnat hemmet kl 00.30 samma dag, och nu var kl ca 19... Och alla vet ju hur mycket man sover precis innan resan... Så jag var lite uppskruvad och fnittrade förtjust när Catten lade ut. Jag SMSade till en god vän, som hade sagt att det löser du aldrig, att jag faktiskt hann med Catten trots försening. Jag fick till svar: Såna som du finns inte. Det är omöjligt. Sådant går inte i Grekland...

Jag fick ett sådant skrattanfall så Grekerna runt mig tittade misstänksamt på mig... Så när det gäller Grekiska färjor är ingenting omöjligt...
Svara med citat
  #28  
Gammal 2009-05-03, 16:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Hej Peter....
Tack för omsorg med båtletande....
Vi har dock bestämt oss för att starta utan stress och bo på Peris i Luotsa första natten...Vi blir hämtade vid flyget och kan ha en härlig första kväll och t o m gå de 900 metrarna till stranden och bada..sen sitta på balkongen och se planen gå över oss och njuta av att det är 21 dagar till vi ska hem....Så åker vi morgonbåt ut till Tinos och äter frukosten ombord!!!
Ingen jäkt här inte det är ju SEMESTER!

Lissi
Svara med citat
  #29  
Gammal 2009-05-03, 17:38
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Hej Peter....
Tack för omsorg med båtletande....
Vi har dock bestämt oss för att starta utan stress och bo på Peris i Luotsa första natten...Vi blir hämtade vid flyget och kan ha en härlig första kväll och t o m gå de 900 metrarna till stranden och bada..sen sitta på balkongen och se planen gå över oss och njuta av att det är 21 dagar till vi ska hem....Så åker vi morgonbåt ut till Tinos och äter frukosten ombord!!!
Ingen jäkt här inte det är ju SEMESTER!

Lissi
Ja, det vill jag lova, det låter som SEMESTER !

Abi
Svara med citat
  #30  
Gammal 2009-05-31, 14:39
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Nä nu jädrar...

Någon mer än jag som sett bekräftade båtturer försvinna?? Jag tänkte åkt söndag eller tisdag från Paros till Sifnos med NEL-lines kl 8.25. Har varit inne flera ggr på deras hemsida och kollat och fått pris på den (5,40€, kanon!) men nu är turerna helt plötsligt försvunna, såväl på gtp som på NELs egen hemsida??
Svara med citat
  #31  
Gammal 2009-05-31, 14:44
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Rojo72 Visa inlägg
Nä nu jädrar...

Någon mer än jag som sett bekräftade båtturer försvinna?? Jag tänkte åkt söndag eller tisdag från Paros till Sifnos med NEL-lines kl 8.25. Har varit inne flera ggr på deras hemsida och kollat och fått pris på den (5,40€, kanon!) men nu är turerna helt plötsligt försvunna, såväl på gtp som på NELs egen hemsida??
På GTP finns då turerna med, dock inte som bekräftade, de verkar köra tom 27/10.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #32  
Gammal 2009-05-31, 15:05
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
På GTP finns då turerna med, dock inte som bekräftade, de verkar köra tom 27/10.

Mvh Janérik
Ja, de finns med men itne så tidigt som jag ska åka. Dock verkar flera bolags siter bete sig mysko idag och tycka att man väljer juli när man i själva verket väljer datum i juni. Grunnar på om det löser sig till môran. Jaja, får åka ngnannanstans annars...

*EDIT* Ser nu att ett blankt fält i "From"-kolumnen på GTP inte ska tolkas som att turen i fråga endast går datumet i TILL-rutan utan som att den går fr.o.m nu och till TILL-datumet. Därmed är turen officiell... hmmm.... Jag tror jag satsar några euro på att det är NELs sida som fått spatt och har is i magen...

*EDIT IGEN* Hehe... lurade systemet. Ställde om systemtiden på min dator till 1 juni istället för 31 maj... et voilà, ca marche... sov lugnt alltså, gott folk!

Senast redigerad av Rojo72 den 2009-05-31 klockan 15:35.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2009-05-31, 23:16
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Rojo72 Visa inlägg
*EDIT IGEN* Hehe... lurade systemet. Ställde om systemtiden på min dator till 1 juni istället för 31 maj... et voilà, ca marche... sov lugnt alltså, gott folk!
Jag använder nästan aldrig möjligheten att ange datum i sökningen, på så sätt kommer hela säsongens båtar upp och man får sitta och drömma sej till att de ska missa att byta tidtabell just veckan innan vi ska åka.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #34  
Gammal 2009-05-31, 23:20
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Båttidtabeller 2009

För de som söker båtar finns fortfarande hopp. Aegean Speedlines annonserar på sin hemsida om att de kör igång två nya linjer 15/6, det handlar om Pireus - Ios - Thira (Sikinos) samt Pireus - Syros - Tinos - Mykonos.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT