|
|||
|
|||
Routing S2018
Meddelas endst på detta sätt; årets rundresa är nu grovt planerad!
Kos-Lipsi-Agathonissi-Samos-Fourni-Ikaria-Syros-Antiparos ! Flyg till Kos via München och hemresa från Aten. Tidsåtgång ca 6v ! Allt mellan Kos och Syros är obokat och ska så förbli - improvisation är tillåtet! Aaahhhh - livet är gôtt :-) |
|
||||
|
||||
Sv: Routing S2018
OK, så härligt. Min sommarresa är också grovt
planerad, som följer: Flyg Arn till Aten, därefter flyg till Paros. Taxi o båt till Antiparos för ngr nätter, därefter ca en vecka på Paros. Har inte besökt någon av dessa öar tidigare. Sedan drar jag till Syros (återbesöksö) och senare Mykonos, också återbesök. Efter dessa fina öar stiger jag iland på Tinos för att fira Mariadagen 15/8. Min sista ö, denna sommar blir Andros, om allt går som planerat. Därefter båt till Rafina och flyg till Arn. Kommer att spendera ca 4 v på denna resa. Men, dessförinnan Skyros i månadsskiftet maj-juni, ska bli jättespännande! Kan inte lova att jag inte kommer att meddela detta på annat sätt. //Maria |
|
||||
|
||||
Härligt, vi ses plötsligt
|
|
||||
|
||||
Gött!
|
|
||||
|
||||
-Alla de där öarna åker vi ju förbi, vi som bor längre österut, oftast nattetid som färjornas rutter ser ut, man kommer till Pireus på morgonen för att hinna sina storstadsbesök. En gång gick båten in i Santorini hamn, och jag hade hållit mig vaken för att se underverket...såg bara lite gatlysen...
På hemvägen från storstaden ser man ibland Astypalea, andra gånger Syros och Patmos, men inte mer. Men nu plötsligt har jag en svägerska och hennes son med familj på Paros, så kanske det kan bli någon tur dit också! |
|
||||
|
||||
Citat:
Självklart så är det ju inte så! Väldigt många som bor i södra Sverige har aldrig varit norr om Stockholm (synd om de) Ulla |
|
||||
|
||||
Jösses vilken härlig rutt!
// KR |
|
|||
|
|||
Ser Syros nämnas på flera ställen här, rutten ser onekligen spännande ut men båtfärd mellan Ikaria och Syros blir väl ett vågspel (häpp) och är väl en aning udda?
Som totalt förälskad i Syros blir jag hur som helst mycket glad över allt som rör detta paradis!! /Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi har kombinerat Syros och Ikaria ett flertal gånger men hoppar kanske Syros i år för vi känner att vi måste variera oss lite efter att åkt i stort sett samma sväng sedan 2012. Tinos och Syros är v-ä-l-d-i-g-t vanebildande... . Celbe |
|
|||
|
|||
Det förklarar ju det hela, att Nissos Kalymnos ofta kommer till Syros. Vi har nog sett henne ett antal gånger inne i Ermoupolis om vi tänker efter. Och tittar man på de handskrivna tavlorna hos reseagenterna längs hamngatan där så är det en hel del båtar som kommer och går men inte på tider vi är i stan.
/Hasse |
|
||||
|
||||
Grattis till alla er som har möjlighet till att öluffa i flera veckor! Det blir nog en helt annan rytm än den vi har som bara kan stanna en vecka.
Njut för fulla muggar! / Anne |
|
||||
|
||||
Hasse!
-Inte våran Nisse? den åker till varv i Pireus då och då, och kan göra extraturer om det är någon helgonfest, annars är det alternativt Astypalea eller Samos som gäller. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
HJÄRNSLÄPP helt av mig, klart jag menar Nissos Mykonos / Hasse |
|
||||
|
||||
Nisse är ju åter blå och vit sen ifjol. Somliga tyckte bättre om den rödaktiga versionen, andra menar att det ska vara blåvitt...
|
|
||||
|
||||
Jag tycker att den är finast som den är idag.
|
|
|||
|
|||
Hej
Meddelas endast på detta sätt, jag är mer än avis! Ha de gôtt //PA |
|
|