Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-24, 12:02
stammis32 stammis32 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 2
Standard Tinos

Hei!

På vår vei til Paros i år har vi tenkt å tilbringe noen dager på Tinos via Rafina .Øyen synes vi høres spennende ut. Saken er at jeg synes det er litt vanskelig å finne ut av Tinos på nettet, hvor man bør bo osv!!.
Har sett litt på Agios Ioannis Porto og Kionia. Det vi ønsker er å bo i relativt kort avstand til en brukbar strand ,samt at det er noen tavernaer/butikker i nærheten og at det er kort vei til buss/taxi.
Noen gode tips der ute, alle tips mottaes med takk , vi er åpne for det meste!!

Mvh Bjørn
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-24, 13:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Tinos

Citat:
Øyen synes vi høres spennende ut.
Det är en mycket spännande ö, en riktigt grekisk ö med fin natur och god grekisk mat. Om ni vill ha lugn och ro och nära brukbara stränder kanske ni skulle prova Pyrgos eller Panormos på nordvästra Tinos. Om ni bor i Tinos stad kan ni ta er till andra stränder med bil eller buss. Du kan läsa om Tinos här på Kalimera. Säkert kommer Tinos-Peter med ett utfylligare svar inom kort.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-25, 16:04
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Tinos

Säkert kommer Tinos-Peter med ett utfylligare svar inom kort.

Vad får dig att tro det Janne? JAG har väl aldrig propagerat för att någon ska åka dit?

Stammis 32. Grattis till att valt att besöka en av de minst turistifierade öarna i Kykladerna. Det finns nämligen inga "vanliga" turister på Tinos. Bara Greker. Och orörda Grekiska byar... Hoppas ni tar er tid att stanna några dagar och åka runt och titta.

Jag har genom åren fått rätt mycket frågor om Tinos och jag har sammanställt delar av mina svar i ett dokument som jag numera skickar till de som har frågor om ön. Men det har nu blivit så långt att jag inte kan lägga in det som svar här utan jag skickar det som mail till dig. Det kommer om en stund när jag betat av hela Forumet. Det är naturligtvis på svenska men det klarar du säkert.

Peter
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-25, 17:50
stammis32 stammis32 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Tinos

Takk , jeg ser fram til å lese dokumentet , og fortsette planleggingen av årets øylofftur!!!

Mvh Bjørn
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-25, 19:43
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Tinos

Det postades kl. 18.19 så jag hoppas du fått det nu. Fast det tar kanske lite tid för det är nu uppe i 28.000 tecken. Dvs nästan 10 A4-sidor plus bild...

Nu har du lite att läsa och planera utifrån i alla fall...

Och som sagt, har du fler frågor så återkom bara.

Peter
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-26, 17:24
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Jag har genom åren fått rätt mycket frågor om Tinos och jag har sammanställt delar av mina svar i ett dokument som jag numera skickar till de som har frågor om ön. Men det har nu blivit så långt att jag inte kan lägga in det som svar här utan jag skickar det som mail till dig. Det kommer om en stund när jag betat av hela Forumet. Det är naturligtvis på svenska men det klarar du säkert.

Peter
Oh, skulle jag också kunna få ett ex av det dokumentet. Även vi har planer på att besöka Tinos om 15 dagar 14 timmar...............

Abi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-27, 13:52
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Abi
Oh, skulle jag också kunna få ett ex av det dokumentet. Även vi har planer på att besöka Tinos om 15 dagar 14 timmar...............

Abi
Lyckoostar! Jag kommer nog inte ner förrän i Sept.

Ha det så skönt i mitt Paradis. Jag skickade ett mail med all info till dig nyss.

Peter
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-05-27, 19:01
Mikkels avatar
Mikkel Mikkel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: 4330 Ålgård
Inlägg: 138
Standard Sv: Tinos

Hei! Vi har vært på Tinos en gang, og det vi husker best er veien opp til en kirke hvor man krøp på knærne og skulle bli helbredet. Det var to store tilstelninger der i løpet av året og da var det fullt over alt. Mye rart å få kjøpe på veien opp. Bodde litt i utkanten av havna hvor vi kom inn, og det var greit nok. HUsker ikke hva stedet het, men det var en gamel gubbe som plukket oss opp i havna. Kom oss ikke ut på noen strand. Var der kun tre dager, så det var ikke tid til så mye dengang.
Godt med spisesteder i byen, og et koselig sted.
Mvh.
Mikkel

Senast redigerad av inkfish den 2006-05-27 klockan 20:09. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-06-03, 16:21
Orust-Tobbe Orust-Tobbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Nösund
Inlägg: 39
Standard Sv: Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Jag har genom åren fått rätt mycket frågor om Tinos och jag har sammanställt delar av mina svar i ett dokument som jag numera skickar till de som har frågor om ön. Men det har nu blivit så långt att jag inte kan lägga in det som svar här utan jag skickar det som mail till dig. Det kommer om en stund när jag betat av hela Forumet. Det är naturligtvis på svenska men det klarar du säkert.

Peter
Hej Peter! Har kollat runt på lite alternativ till Naxos som start på vår ö-luff i år och fastnat för Tinos. Skulle gärna få din skrift mej tillsänd om det är okej. Tack på förhand!
Tobbe
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-06-03, 17:00
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Orust-Tobbe
Skulle gärna få din skrift mej tillsänd om det är okej. Tack på förhand!Tobbe
Jag skickade den nyss. Har du fler frågor så hör av dig.

Peter
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT