Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-11-20, 22:54
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Att äta

Nu ska jag häckla lite!
Vi har alla hört talas om olika metoder för att ta bort övervikt.... en hel massa med olika bokstavskombinationer som jag inte har en aning om...
Moder jord har gett oss vissa kombinationer, så låt oss hålla oss till dem. Mat behöver vi alla, men hur mycket och hur ofta?

Exackt, lyssna till din kropp, för den säger till om du är hungrig eller bara vill äta för att tillfredställa ett skapat behov! Chips och dylikt ingår ej i ditt dagliga behov! Men med mat med proteiner och kolhydrater som kött och potatis är i ditt dagliga behov... veganer har andra behov... men ändå till syvende och sist så måste vi äta...

Och de flesta självmord begås med kniv och gaffel, så låt oss ändra på den ordningen... Ät sånt du tycker om, men vräk inte i dig, för det finns ingen anledning... domedagen är inte nära... Jag säger som Janne, ta det lugnt! Det finns ingen anledning till oro för maten tar inte slut... det är bara vi som kanske får omvärdera våra matkunskaper lite grand... Stuvade rovor är inte helt fel även om det är basic. Vips så tillförde vi lite fett i form av smör och grädden, samt lite mjöl! Och så denna dödens krydda "salt"... Peppar har jag all förståelse för, men salt?

Jag köpte här i veckan kassler på Coop till förmånspris... men jag köpte inte saltlaken den legat i. Fy, fan, så salt och osmakligt... nog för att jag kan salta om det behövs, men inte från fabrik.

//Detta mna vänner är bara mina tanka Ulf

Ps: Stoppa nu inte i dig en chipspåsen som ursäkt!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-11-21, 12:30
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Att äta


Så sant det du säger!

Jag tror inte heller på alla dessa olika bantningsmetoder, sund mat och regelbunden motion är vad som gäller för mig iallafall!

Sunny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-02-18, 18:49
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Att äta

Om man följer den gamla kostcirkeln som man lärt sig,ser vad jag ska göra idag,imorgon...tankar rätt bränsle för vad jag gör/ska göra.Det funkar...o grekmaten är god diet :-)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-08-28, 17:57
Marja Marja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: Västkusten
Inlägg: 333
Standard Sv: Att äta

Jag vill, jag kan och jag skall nu äta rätt!
Inte helt enkelt men ett roligt projekt!

Jag har dessvärre dragit på mig några kilon för mycket de senare åren. Denna sommar tog jag tag i det. Jag reste till Parga i början av juni och gick upp ett kilo till och det var då jag bestämde mig.

Du måste vara ärlig med dig själv tänkte jag. Jag älskar god grekisk mat och även all annan mat kultur så som svensk och fransk eller Italiensk. Men nu gäller måttfullhetens lag och därmed basta. En gnutta disciplin och jag har nu lagt till motion i min vardag. (tränar ca tre dagar i veckan och går promenader minst en halvtimma till timma var dag)

Denna sommar under (två månader) har jag gått ner 5 kilo bara genom att försöka tänka rätt. Undvika socker och att småäta i tid och otid. Det var det som var min fallgrop. Även att inte välja det fetaste rätterna.

Jag skall till Grekland igen snart om tio dagar och då får jag en nu prövning att äta gott men jag behöver alla goda råd om tips!

Jag vill tacka dig Ulf för kloka ord och håll gärna tummarna för jag skall nämligen ner 8 kilo till en normalvikt gärna om 3 -4 månader. Ingen stress utan det skall fungera bra att äta det jag gillar men med måttfullhet efter den energi jag använder.

Allt Gott!

Marja
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT