Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Egina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-10-30, 09:15
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Resebrev Egina

Tack för resebrevet Janet! Synd att ni inte var helt nöjda med er vecka på Egina. När vi var på Poros för några år sedan kryllade det av svenskar där också. Apollo härskade över hela ön kändes det som. Heldagen på Agistri och heldagen i Aten upplevde vi som det mest positiva med resan.
Det verkar som om ni hade en del mysiga upplevelser på resan trots allt!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-10-30, 17:54
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Resebrev Egina

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN
Heldagen på Agistri och heldagen i Aten upplevde vi som det mest positiva med resan.
Det verkar som om ni hade en del mysiga upplevelser på resan trots allt!
Precis som för oss då, att Agistri och Athen var bäst.

Jaavisst hade vi trevliga och härliga och mysiga upplevelser, det var nog egentligen mest Agia Marina vi var besvikna på. Och stränderna. Men resten var finfint!

Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-10-31, 14:06
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Resebrev Egina

Tack för resebrevet, Janet.

Det var ju fint att ni hann med både Agistri och Aten, inte så illa det minsann - och det var ju fina dagar ni hade där.

Men att Agia Marina på Egina ÄR en väldigt utbyggd charterort, det stämmer ju, och även om man principiellt inte har något emot sina egna landsmän så förstår jag ju att du inte åkte til Grekland för att omge dig av SÅ mycket svenskar.
Jag minns också att det fanns en vin- och spritaffär som heter Systembolaget i Agia Marina, och sådant plus om man upplever t.ex. menyer på svenska (eller tyska) det är ju inte just med till att man får den där riktiga grekkänslan, som man så gärna vill ha.

För mig är de Saroniska öarna bäst till ett litet snabbt vårbesök, om jag t.ex. har 5-6 dagar i Aten och gärna vill få lite ökänsla, DÅ tycker jag det kan vara mysigt att åka på en dagsutflykt till t.ex. Egina stad och besöka den lilla marknadsgatan och få lite "luffarkänsla" för en dag.

De sex Saroniska öarna har väl i och för sig också sin charm på var sitt sätt, och de är väl också populära bland många greker från Aten och fastlandet, men för mig blir de aldrig några favoriter som jag återvänder till mer än ev. för någon dag i förbindelse med ett Atenbesök.

Marianne
- som har "bott" på Spetses, Egina och Agistri, och besökt de andra tre på dagsbeök (Poros, Hydra och Salamina)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT