Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-08-03, 18:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ev. nya annonserade strejker mm

Ja jag överväger starkt att inte åka till Tinos...bara tanken att man kanske riskerar livet vid flygplats eller på båt känns mycket olustigt!
Då känns den betalda flygbiljetten lätt att låta få bli oanvänd....
Visst, sannolikheten att just JAG skulle drabbas är ju kanske liten men vid attentat vet ju ingen om innan att de ska bli drabbade....Är man på fel plats så...och flygplatsen och Rafina är ju inte långsökta "terrormål" mitt i grekiska och italienska semestern....Särskilt flygplatsen är väl ett ganska troligt mål för attentat!

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-08-03, 18:33
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ev. nya annonserade strejker mm

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ja jag överväger starkt att inte åka till Tinos...bara tanken att man kanske riskerar livet vid flygplats eller på båt känns mycket olustigt!
Lissi
Förstår din olustkänsla
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-08-04, 08:33
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Ev. nya annonserade strejker mm

Kom sent igårkväll hem från vår greklandsresa. Kom på hemvägen i samspråk med en svensk/grekiska på väg hem på semester till det svala Sverige.
Vi talade bl a om de strejker som varit och hon förklarade en hel del utifrån sin synvinkel. Hon hade en tro om att man under september månad skulle fortsätta med strejker och demonstrationer, det var vad hon hade hört.
Hon var uppenbart oroad över utvecklingen och hade svårt att se att det skulle vända nu o bli bättre. Enligt henne så genomför man förändringar för de med minst inkomster men inte för dem med högre löner. Det drabbar dem som har det svårast och det sätter igång ilska och aggression.
Jag vill poängtera att detta var hennes bild och alla mynt har ju två sidor.

Vi besökte Naxos, som vanligt, under vår resa. Där var markant mindre turister än förra året och en affärsinnehavare som vi känner sa att "här är ändå förhållandevis många turister, det är betydligt värre på flera av de mindre öarna".
Alla bad oss och andra turister att komma tillbaka till Grekland för de är verkligen beroende av oss.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT