Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Andros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-16, 14:09
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Batsi Andros: Yiannis boenden

Finns det någon som har bott på flera av Yiannis ställen i Batsi och kan rekommendera något framför de andra? Jag funderar främst på Galazio, Bella Vista och Nora-Norita. Är de tre ungefär jämförbara i standard? Verkar vara fin utsikt från alla tre, främst från Galazio, stämmer det? Priset är ju i stort sett detsamma på alla tre i alla fall.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-19, 10:09
Berras avatar
Berra Berra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Falun
Inlägg: 360
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Hej
Jag kan verkligen rekommendera Yiannis, otroligt hjälpsam och trevlig. Vad gäller boende så har jag bott 5 nätter på Villa Nora-Norita. I sept ska jag tillbaka och då blir det Bella Vista. Boenderna är likvärdiga skillnaden är morgonsol på Nora-Norita, kvällssol på Bella Vista. Bella Vista ligger även mer centralt om man nu kan säga så om Batsi

//Berra
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-19, 13:57
Halloj Halloj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 159
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Hej!
Jag har bott på två av Yiannis ställen; Galatzio och Bella Vista. Det beror ju lite på vad man tycker är viktigt. Själv gillade jag inte alls Bella Vista. Bussarna stod och brummade precis utanför balkongen så det var inte direkt avkopplande att sitta där ut. Dessutom tog sig avgaserna in i rummet. Galatzio däremot, gillade vi starkt: Roberto (sonen) driver det och han är supertrevlig och hjälpsam. Det ligger på andra sidan viken; lite längre till "centrum" men lugnare och tystare. Vi hade dock oturen att det pågick byggnadsarbete på granntomten; ca 3 meter från vår balkong. Så vi bytte boende till Almar studios; granne till Galatzio. Superfräscht, jättefina lägenheter och en otroligt trevlig och omhändertagande värdfamilj. Vi bodde i en lägenhet med ett separat sovrum, men det fanns även studios utan sovrum med med en jätteterass istället. Helt suveränt, jag tror aldrig att vi har bott fint och fräsch i Grekland tidigare.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-21, 11:20
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Tack Berra och Halloj för info. Det blir en vecka på Nora/Norita för oss. Lite svårt att välja var det, men dels avskräckte lite farhågorna om stoj runt Bella Vista, dels finns det visst inga pentryn på Galazio och dels var det ett suveränt bra pris på Nora/Norita (bo 7 nätter, betala för 5) efter 15 september.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-03, 09:03
majo majo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 4
Standard Re: Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Hej,
Vi funderar också på Andros i slutet på september. Jag har letat lite efter färjor, men jag hittar inga tidtabeller för september. Jag antar att ni har hittat nån från Rafina? Vilket rederi var det?

J&M
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-03, 10:13
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Åtminstone Golden Star Ferries och Cyclades Fast Ferries är spikade. Kan mycket väl bli fler. (kolla på gtp.gr)
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-04, 08:11
majo majo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 4
Standard Re: Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Tack, Fastferries verkar ju bättre ang. avgångstider iallafall.
Det är ju rätt billigt att flyga Gbg-Athen i september, 3200:- för 2 personer t/r.
Nu gäller det bara att få ledigt också..
tack för hjälpen!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-06-19, 14:23
Stiffe73 Stiffe73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 1
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Kom hem efter fem härliga dagar på Andros. Vi var där i början av Juni o det var lugnt och skönt, trots att vi bodde på Bella vista som ligger mitt i smeten i Batsi.

Vi ser bara fördelar med att åka denna tid. Det är inte så jla varmt(28-30grader i skuggan), lite mindre turister, fantastisk natur som ännu inte hunnit torka ut. Dock lite kallt i vattnet, ca 19-21grader. Sen är boendet billigare med. Deras högsäsong drar igång 15/7(enligt många vi prata med). Vi stördes inte alls av bullrig trafik eller barmusik!

Yiannis e riktigt trevlig o servicen perfekt. Transport till och från hamnen..

Bella vista gilla vi skarpt,mkt tack vare de gigantiska balkongerna med havsutsikt..
Tyvärr läser man aldrig om Andros i svenska resetidningar vilket e synd(eller kanske bra).

De negativa är att det e lite otydligt. Vi frågade om vandringsleder och mountainbike men de verkade ha dålig koll,tyvärr.

Vi tog dock en spontan vandringstur upp på berget och detta slutade efter tre timmar.. Här hann vi med att passera flera byar.. Höjdpunkten med resan. Tipsar gärna om denna tur..
Perfekt att kombinera med Aten som vi gjorde pga ett brölopp. Två timmar båt t Rafina och en timme buss in t centrala Aten.
//Stefan i Göteborg
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-06-19, 18:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Vi kommer att vara på Andros 9-13 juli, men kommer obokade och hoppas på att hitta roomsare från Batsi i hamnen, annars tar vi oss till Batsi själva och letar boende. Vi ska bara nosa lite på Andros denna gång och gillar vi ön så återvänder vi vid nästa Tinosbesök. Vi hade först tänkt stanna längre, men vill nog vara på Tinos mesta delen av tiden.

Jag misstänker att det finns gott om boenden att välja på.

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-06-19, 20:55
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Har bott på Nora, Norita ligger tvärs över vägen. Vi gillade läget, lugnt o skönt, lagom promenad in till byn. En liten, men dock OK strand nedanför via en stig, perfekt för morgondoppet. Yannis hade bokat den stora lägenheten längst upp åt oss, altan stor så man kan anordna dans där Vi mådde som kungar i vår lägenhet med altanen i Batsi. Yannis är en pärla. Vi kom en lördag, lite lagom reströtta efter hela resan från Sverige Yannis har bjudning för sina gäster inne i byn vid det hotellet han har där på lördagarna , mat o vin o trevligt sällskap. Om ni bor ute på udden, vid Nora norita är det bra med lilla ficklampan då det är ganska mörkt på vägen o en o annan bil.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-06-20, 07:29
olaas avatar
olaa olaa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 122
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi kommer att vara på Andros 9-13 juli, men kommer obokade och hoppas på att hitta roomsare från Batsi i hamnen, annars tar vi oss till Batsi själva och letar boende. Vi ska bara nosa lite på Andros denna gång och gillar vi ön så återvänder vi vid nästa Tinosbesök. Vi hade först tänkt stanna längre, men vill nog vara på Tinos mesta delen av tiden.

Jag misstänker att det finns gott om boenden att välja på.

Lissi
Vi kom till Batsi vid denna tid förra året. Inte en roomsare i sikte, men det gick smidigt att ta en taxi till Batsi och hitta boende.

/Ola
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-06-20, 14:57
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi kommer att vara på Andros 9-13 juli, men kommer obokade och hoppas på att hitta roomsare från Batsi i hamnen, annars tar vi oss till Batsi själva och letar boende. ...Jag misstänker att det finns gott om boenden att välja på.
Lissi
När vi var på Andros såg vi inga roomsare i hamnen, men det kan ju ha ändrat sig i dessa kristider.
Vi bodde också hos Yannis och det var fint men de sista nätterna hade han fullt och han fixade då rum åt oss hos en släkting (hans syster?). Nu har jag inga uppgifter om det och minns inte vad det hette men det ligger s a s rakt in bakom bystranden. Inne på de gatorna finns massor av boenden. Där kan också vara idé att leta, man bor lugnt och bra där samtidigt som det ligger lite närmare centrum av byn.

Lars
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-06-29, 13:40
Mimsa Mimsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 1
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden


Vi har precis kommit hem från en fantastiskvecka på Andros. Yiannis, som äger bl.a. Bella Vista och Nora Norita, levdeverkligen upp till sitt rykte gällande god service och vänligt bemötande. Vi kanvarmt rekommendera Batsi i allmänhet och Yiannis boende i synnerhet. Med tanke på allt gott som tidigare skrivits om detta boende är det roligt att konstatera att han fortsätter att utmärka sig när det gäller kvalitet och engagemang.
Med vänlig hälsning,
Ingmarie och Suzanna
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-06-30, 17:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Batsi Andros: Yiannis boenden

Citat:
Ursprungligen postat av Mimsa Visa inlägg
Vi kan varmt rekommendera Batsi i allmänhet och Yiannis boende i synnerhet. Med tanke på allt gott som tidigare skrivits om detta boende är det roligt att konstatera att han fortsätter att utmärka sig när det gäller kvalitet och engagemang.
Visst är Yiannis en fantastisk person.

Kul att ni gillade Batsi. Det gör jag också, jättemycket.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT