Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Serifos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2015-07-25, 11:40
Ingvild Ingvild är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 34
Standard Serifos i juli

Denne sommeren kombinerte jeg en uke på Serifos med to uker på Sifnos. Det er en øy jeg kan anbefale hvis du søker ro, strender og natur. Etter Sifnos var maten og det vakre og velpleide ikke det som var mest framtredende. Choraen er flott, både på avstand og nær. Men først og fremst likte jeg stemningen og fjellene. Fint også at de fleste turistene var greske, italienske eller franske etter å ha bodd i Faros på Sifnos, der det var veldig mange skandinaver.

Jeg bodde på Medusa Rooms and Apartments og prøvde hele tre forskjellige innkvarteringer der. Kan virkelig anbefale studioene, nesten helt nytt med fantastisk utsikt. Hadde også rom med sjøutsikt i den eldre delen. Enkle rom, men fantastisk balkong og utsikt. Rent og praktisk. Fint også at pensjonatet ligger i en frodig hage.

Likte Livadakiadelen mye bedre enn Livadi og er glad dette ble mitt første møte med øya, ellers er jeg ikke sikker på at det hadde blitt like vellykket. Her er mange små pensjonat og en fin strand. Fin vei til "byen". Alt annet finnes i Livadi. Det var dårlig med busser annet enn til Chora. Her gikk det buss en gang i timen. Den siste ganske seint. Gikk til stranda Psili Ammos en dag, men anbefaler drosje dit og heller å gå hjem. Fant ikke noen favorittrestaurant,men spiste helt grei mat.

Om jeg vil reise tilbake? Helt klart. Best hvis du har moped/bil, for da kommer du til flere strender. Det er ikke nødvendigvis en kulturferie, men en tid for ro, bad og fantastiske vyer.

Senast redigerad av Ingvild den 2015-07-25 klockan 12:24.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT