Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2016-08-25, 07:28
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 321
Standard Sv: Nea Chora slutet av oktober

Å - jag vill också åka i slutet av oktober!
Säsongen slutar ju för många den 15ktober, men har också hört att det kan vara riktigt härligt denna tid. Tar man en chans, eller är sannolikheten till värme god? Hur varmt brukar det vara i snitt på dagarna? Var bokar man bästa flyget, någon?
Svara med citat
  #42  
Gammal 2016-08-25, 09:27
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 722
Standard Sv: Nea Chora slutet av oktober

Citat:
Ursprungligen postat av Getpinglan Visa inlägg
Å - jag vill också åka i slutet av oktober!
Säsongen slutar ju för många den 15ktober, men har också hört att det kan vara riktigt härligt denna tid. Tar man en chans, eller är sannolikheten till värme god? Hur varmt brukar det vara i snitt på dagarna? Var bokar man bästa flyget, någon?
Vi fick flyg med Norwegian i början av november för under tusenlappen tur och retur per person. Då kunde vi inte motstå. Detta gäller turen Arlanda-Chania.

Birgitta.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2016-08-25, 19:42
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Nea Chora slutet av oktober

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Den ligger i hörnet av Odos Angeloy och Odos Theotokopoulou i Chanias gamla stad. Just det hörnet är en av de mest fotograferade platserna i Chania.

Du kan kolla några bilder på hörnet här.

Jag åt där första gången 2004 när jag väntade på att mitt rum skulle bli klart. Där satt ett gäng grekiska grabbar som hade väldigt roligt. Efter en stund var jag en i gänget, och vi hade otroligt kul under den vecka jag var i Chania.



Kalderimi år 2004.

Jag lärde då känna ägaren och tillika kocken Georgios, och lärde även känna Georgios (han finns på bild via länken ovan) som äger La Casa Del Amor. Sedan dessa har jag ätit där massor med gånger och jag har alltid varit mer än nöjd. Kocken Georgios och några av hans vänner har även blivit våra vänner, och vi har gjort mycket kul ihop. Att sitta på Kalderimi – när som helst under dagen/kvällen – är ett paradis för mig som älska att sitta och titta på folk, och ta en öl, och äta god grekisk mat.
Ser ut att vara ett helmysigt ställe att bara "sitta o finnas till på" Då har du säkert oxå kommit med på bild som folk tagit i den gränden Fina foton du lägger in. Hur gör man det? Jag är inte så tekniskt hemma här på Kalimera, men skulle vara kul o lägga in en o annan bild från Nea Chora som jag tog okt förra året när jag var där.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2016-08-25, 21:11
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Nea Chora slutet av oktober

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Vi fick flyg med Norwegian i början av november för under tusenlappen tur och retur per person. Då kunde vi inte motstå. Detta gäller turen Arlanda-Chania.

Birgitta.

OSLO -Chania flyr de kun t.o.m 29.oktober
DÅRLIG gjort av Norwegian!!!
Men fint for dere
Svara med citat
  #45  
Gammal 2016-08-26, 10:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Nea Chora slutet av oktober

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Då har du säkert oxå kommit med på bild som folk tagit i den gränden Fina foton du lägger in. Hur gör man det?
Ja bor ju alltid i det där hörnet, så jag skulle tro att jag också finns med på en och annan bild.

Just nu går det inte att lägga in bilder direkt på Kalimera på grund av att hackare har använt den funktionen. Men du kan lägga bilder på andra ställen på nätet, som på http://www.photobucket.com/, och sedan länka hit.

Att jag kan lägga ut bilder beror på att jag lägger bilderna direkt på vår server, men det kan tyvärr bara jag göra.
Svara med citat
  #46  
Gammal 2016-08-26, 19:08
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 321
Standard Sv: Nea Chora slutet av oktober

Vilken tur Yannis att Norwegian sålde så billiga biljetter.
Vi flyger också från Stockholm - i så fall. Om ni fortsätter så här så måste vi ju bara boka inom en snart framtid. Har väl hittills varit inne på Ryan Air, men det är dags att pröva andra vingar ju!

Kari - det var inte snällt mot norrmännen att sluta flyga tidigare än vad de flyger från Sverige, när man är ett flygbolag som heter Norwegian ...
Svara med citat
  #47  
Gammal 2016-08-26, 21:16
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Nea Chora slutet av oktober

Citat:
Ursprungligen postat av Getpinglan Visa inlägg
Vilken tur Yannis att Norwegian sålde så billiga biljetter.
Vi flyger också från Stockholm - i så fall. Om ni fortsätter så här så måste vi ju bara boka inom en snart framtid. Har väl hittills varit inne på Ryan Air, men det är dags att pröva andra vingar ju!

Kari - det var inte snällt mot norrmännen att sluta flyga tidigare än vad de flyger från Sverige, när man är ett flygbolag som heter Norwegian ...
Takk for at du føler med oss, Getpinglan

Vi reiser til Kreta 29.oktober, siden det er årets siste flyvning, at det ikke er noen retur, koster billettene kun kr 299
Svara med citat
  #48  
Gammal 2016-08-26, 21:48
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Nea Chora slutet av oktober

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ja bor ju alltid i det där hörnet, så jag skulle tro att jag också finns med på en och annan bild.

Just nu går det inte att lägga in bilder direkt på Kalimera på grund av att hackare har använt den funktionen. Men du kan lägga bilder på andra ställen på nätet, som på http://www.photobucket.com/, och sedan länka hit.

Att jag kan lägga ut bilder beror på att jag lägger bilderna direkt på vår server, men det kan tyvärr bara jag göra.
Då förstår jag varför jag inte kunde klura ut hur jag skulle lägga ut bilder här på kalimera. Tråkigt höra att hackare varit i farten, uselt nöje vissa har
Svara med citat
  #49  
Gammal 2016-08-26, 22:56
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 321
Standard Sv: Nea Chora slutet av oktober

Kari: Ja, det vore väl kul, övriga i familjen är bara inte underrättad än!
Vad är det med Kreta och speciellt Chania som ständigt drar en tillbaka? Jag har blivit fast för Kreta, men några i familjen försöker diskret få in mig på andra resmål utanför Grekland.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT