Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2011-05-23, 20:05
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Flygplatsen.

Håller med föregående skrivare. Det blir alltid lite extra med sig hem Farfars Tsikodia, husets olivolja mm. Faktiskt så följer en och annan sten med fortfarande barnsligt nog. Men bara de vackraste, vita, slätaste exemplaren. Jag investerade i en ultralätt resväska så det har vid senaste resorna inneburit att slippa betala övervikt. Jag tycker att de flesta bolagen är lite kinkiga med övervikten speciellt då man påpekar taxfree påsarna som tillkommer efter invägning och en del har till och med några påsar väntandes i flygstolen. Förklaringen jag fick vid förfrågan var att det skulle bli väldigt lätt för skador på passagerare om alla hade med sig för tunga handbagage vid insidenter och hyllorna ovanför plötsligt öppnades. Men oj då tänkte jag och såg för min inre syn litervis med sprit flaskor flyga omkring Jag fick också packa om till mitt bagage från handbagaget med apollo en gång så det är nog lika bland alla bolag. Kanske mer på vem som står där. Angående kläder så tar jag inte med mig gamla kläder jag vill vara fin då jag går ut och äter på kvällarna och på dagarna är klädseln så minimal att den tar ytterst liten plats. Sen behöver man ju inte packa ner mer kläder än dagar man ska vara och tvätterierna är fortfarande billiga och pålitliga där nere
Myssa som längtar i massor...
Svara med citat
  #42  
Gammal 2011-05-24, 06:43
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Flygplatsen.

Det blir nog bra tids nog.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2011-05-24, 06:49
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Flygplatsen.

Vad tror ni om sakan då? Kommer det att drabba flygningarna framöver?!
Svara med citat
  #44  
Gammal 2011-05-26, 19:25
habs habs är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 45
Standard Sv: Flygplatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av myssa Visa inlägg
Håller med föregående skrivare. Det blir alltid lite extra med sig hem Farfars Tsikodia, husets olivolja mm. Faktiskt så följer en och annan sten med fortfarande barnsligt nog. Men bara de vackraste, vita, slätaste exemplaren. Jag investerade i en ultralätt resväska så det har vid senaste resorna inneburit att slippa betala övervikt. Jag tycker att de flesta bolagen är lite kinkiga med övervikten speciellt då man påpekar taxfree påsarna som tillkommer efter invägning och en del har till och med några påsar väntandes i flygstolen. Förklaringen jag fick vid förfrågan var att det skulle bli väldigt lätt för skador på passagerare om alla hade med sig för tunga handbagage vid insidenter och hyllorna ovanför plötsligt öppnades. Men oj då tänkte jag och såg för min inre syn litervis med sprit flaskor flyga omkring Jag fick också packa om till mitt bagage från handbagaget med apollo en gång så det är nog lika bland alla bolag. Kanske mer på vem som står där. Angående kläder så tar jag inte med mig gamla kläder jag vill vara fin då jag går ut och äter på kvällarna och på dagarna är klädseln så minimal att den tar ytterst liten plats. Sen behöver man ju inte packa ner mer kläder än dagar man ska vara och tvätterierna är fortfarande billiga och pålitliga där nere
Myssa som längtar i massor...
senast jag flög hem hade 1 par förbeställt så mycket sprit att det fyllde 11 påsar, det är ca 100 kg extra utan att betala extra vikt, hur resonerar flygbolagen ????
Svara med citat
  #45  
Gammal 2011-05-27, 07:30
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Flygplatsen.

Ja det där är ju galet om något! Men dom räknar väl annorlunda när det gället tax free förmodligen.

Oj va mulet det är idag då! Hoppas det blir bättre under dagen.
Svara med citat
  #46  
Gammal 2011-06-15, 07:19
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Flygplatsen.

hayyy baberibaa
Svara med citat
  #47  
Gammal 2011-07-10, 11:44
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Flygplatsen.

Då är det bara några dagar kvar till avgång. Jag kommer som sagt ta med mig proteinpulver och hoppas inte det blir några snea blickar.. Jag tänkte vara klyftig så jag använde google översättningsprogram och skrev proteinpulver på burken jag ska ha det i och hoppas dom slipper oroa sig..

Jag tänker också ta med mig tvättmedel vilket jag läst att andra också brukar göra.. Kan väl inte vara värre än att ta med det än protein...?

Längtar efter att hoppa i poolen och svalka sig i medelhavet igen!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT