Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-06-14, 09:56
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Koufonissi nästa vecka?

Hej. Funderar på att eventuellt åka till koufonissi några dagar nästa vecka. Tänkte passa på när ön inte är överbefolkad av skandinaviska barnfamiljer. Har inte varit där sen 1996. Då var jag en skandinavisk barnfamilj.... men vi var inte många då.

Är det någon som vet hur det ser ut där nu? Är det hyfsat öppet vad gäller rum och tavernor?

Lena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-06-14, 14:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Hej. Funderar på att eventuellt åka till koufonissi några dagar nästa vecka. Tänkte passa på när ön inte är överbefolkad av skandinaviska barnfamiljer. Har inte varit där sen 1996. Då var jag en skandinavisk barnfamilj.... men vi var inte många då.

Är det någon som vet hur det ser ut där nu? Är det hyfsat öppet vad gäller rum och tavernor?
Tyvärr vet jag inte hur det är på Koufonissi nu. Det borde vara tillräckligt mycket öppet så att ni ska få både mat och husrum. Tror knappast att det är ett problem. Så mycket folk lär där inte vara.

Däremot vet jag att du inte kommer att känna igen dig. Det var hänt SÅÅÅ mycket på Koufonissi sedan 1996.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-06-14, 15:49
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Jag tror också att vi får både mat och rum 🤗
Kommer nog att få en smärre chock. Första gången jag var där var 1992 med en tvååring och en sexåring. Vi bodde på finikas och blev så förtjusta så vi stannade i tre veckor. Då var vi åtta svenska turister på ön, ungefär. Vi kom tillbaks 1996 och stannade några dar och sa när vi lämnade ön att, hit kommer vi aldrig mer.... en sådan stor förändring på bara fyra år. Förstår att jag nu kommer att hamna på en ”ny” ö. Men jag är förberedd tror jag och hoppas kunna njuta av den som den är nu.

Lena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-06-14, 21:18
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 292
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Vi var der for et par år siden, og vil ikke tilbake.
Koufonissi virker å være en slags Mykonos light, men uten fine strender eller annet av verdi for oss.
Wannabe trendy restauranter og barer med oppskrudde priser er ikke noe for oss, dessverre.
Been there, done that...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-06-15, 13:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Förstår att jag nu kommer att hamna på en ”ny” ö. Men jag är förberedd tror jag och hoppas kunna njuta av den som den är nu.
Jag skulle vilja vara en fluga på din axel och se dina reaktioner.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-06-23, 08:25
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Har nu kommit tillbaka till Plaka på Naxos efter två nätter på Koufonissi. Det var mycket som var ändrat och utbyggt sen sist men jag kunde ändå känna igen mig. Var på några tavernor och där var priserna bra. En ouzo före maten kostade som på Naxos. Hörde de första svenskarna på denna resan annars var det mycket italienare och greker.
Vi gick Strandvägen till Pori. Jättevacker promenad men ingen utav stränderna var något för oss. Bara italienare med kläder på.....
Kul att ha sett ön igen men det blir nog ingen mer gång.

Lena
Svara med citat
  #7  
Gammal 2021-06-23, 10:50
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Vad trevligt att ni är tillbaka till Naxos och Plaka igen!
Jag hade en dosa snus kvar när jag kom hem, så era två kom väl till pass.

Har dom någon levande musik i Plaka? Jag missade "mina" två musikanter på taverna Colosseo, då restriktionen mot musik togs bort strax innan jag åkte hem från Naxos.

Lev väl hälsar Birgitta!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2021-06-23, 15:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Hörde de första svenskarna på denna resan annars var det mycket italienare och greker.
Hörde ni inga svenskar på Naxos? Förutom Birgitta då.

Tack för rapport!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2021-06-23, 16:32
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Där vi bor finns tre tavernor, vilka vi går på två. På den ena, Dolphin, har pappan i familjen börjat spela lite på kvällarna. I övrigt ingen musik.

Vi har varit på Naxos nu i 2,5 vecka och inte hört nån prata svenska. Nu har vi bott mestadelen ute på Plaka, men ändå.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2021-06-24, 06:39
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Hörde ni inga svenskar på Naxos? Förutom Birgitta då.

Tack för rapport!
Dagen efter jag hade fått mina dosor snus av Naxoss hörde jag 6 svenskar som satt intill mig på tavernan.
Sedan kom en barnfamilj på 5 personer svenskar till Vaggelis hotell och vi tittade på sverigematchen tillsammans.
Plaka ligger lite avsides till . Nu tror jag det finns många svenskar i Agios Prokopios.

Birgitta
Svara med citat
  #11  
Gammal 2021-06-24, 10:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Vi har varit på Naxos nu i 2,5 vecka och inte hört nån prata svenska. Nu har vi bott mestadelen ute på Plaka, men ändå.
Exakt, men ändå.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2021-06-24, 10:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Nu tror jag det finns många svenskar i Agios Prokopios.
Det får vi verkligen hoppas!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2021-07-06, 21:44
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Där vi bor finns tre tavernor, vilka vi går på två. På den ena, Dolphin, har pappan i familjen börjat spela lite på kvällarna. I övrigt ingen musik.

Vi har varit på Naxos nu i 2,5 vecka och inte hört nån prata svenska. Nu har vi bott mestadelen ute på Plaka, men ändå.
Men vi pratade ju svenska... Visst var det er vi träffade på Dolphine häromdagen...? Tror bestämt att maken satte Kite-griller i huvudet på din man. Trevligt att höra om er Koufonissiresa. Vi var där med våra barn också för en herrans massa år sedan...

MVH zakka
Svara med citat
  #14  
Gammal 2021-07-07, 11:05
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av zakka Visa inlägg
Men vi pratade ju svenska... Visst var det er vi träffade på Dolphine häromdagen...? Tror bestämt att maken satte Kite-griller i huvudet på din man. Trevligt att höra om er Koufonissiresa. Vi var där med våra barn också för en herrans massa år sedan...

MVH zakka
Hej!
Visst var det er vi träffade på Dolphin 🤗 men det var efter jag hade skrivit här. Det var trevligt att träffa er. Så efter att jag hade skrivit så hörde vi er och sen en kvinna inne i chora.

Ja, Anders tyckte det lät jättespännande. Han har varit väldigt road av att sitta på stranden och titta på alla kitesurfare i många år. Kanske det utvecklas till att själv testa. Vi får väl se......
Hoppas ni hade det fortsatt skönt. Vi är hemma nu och jag började arbeta i måndags. Är ni kvar?

Lena
Svara med citat
  #15  
Gammal 2021-07-07, 16:58
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Koufonissi nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Hej!
Visst var det er vi träffade på Dolphin 🤗 men det var efter jag hade skrivit här. Det var trevligt att träffa er. Så efter att jag hade skrivit så hörde vi er och sen en kvinna inne i chora.

Ja, Anders tyckte det lät jättespännande. Han har varit väldigt road av att sitta på stranden och titta på alla kitesurfare i många år. Kanske det utvecklas till att själv testa. Vi får väl se......
Hoppas ni hade det fortsatt skönt. Vi är hemma nu och jag började arbeta i måndags. Är ni kvar?

Lena
Hej Lena!
Ja, vi är kvar ett par dagar till men har flyttat till Prokopios. Kul med lite liv och rörelse efter underbara lata dagar på Plaka! Har ätit lunch på Fotis taverna idag, det har jag drömt om sedan november...

Ha det fint på jobbet! Snart är ni/vitillvaka i det grekiska paradiset hoppas vi!!!

M h zakka
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT