Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-09-14, 13:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
[SIZE=3]Men nu tror jag att han som sitter mitt emot mig får en smocka. Eller så drar jag in 50-Euros-sedeln så han får diska ikväll.Birgitta.
....
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-09-17, 14:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag kan åka torsdag eller fredag men när jag tittade på Poseidon senast täckte den bara t o m onsdag.
Har du bestämt dig? Blir det Skopan?
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-09-17, 19:03
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Har du bestämt dig? Blir det Skopan?
Ja, det blir Skopan på fredag. Men just nu blåser det som *** så jag hoppas det går bra.

Var inne på båtkontoret i går och pratade med Butter som jobbar där. Han gjorde hela det grekiska kroppsspråket för "huuuuur ska jag kunna veta hur mycket det blåser på fredag?" Vilket han ju iofs har helt rätt i

Han vägrade sälja biljetter till mig. (Alltså jag kunde ju ha krävt att få köpa men jag valde att lita på honom istället.) Han sa att han inte kan lämna besked om Skopan förrän torsdag em så han vill att jag ska köpa biljett då. Och han har en poäng för jag har en backup med Blue Star från Egiali samma tid. Skulle Skopan ställa in så får jag ta en taxi dit upp på morgonen.

Sedan sa han att Skopan inte går om det blåser 7 vilket det kan komma att göra enligt Poseidon. Jag vet inte om det stämmer eller om han har bättre provis på Blue Star ... Det vore ju kass om jag åker till Egiali och Skopan sedan går.

Jag kanske går förbi Nautilia ikväll och hör vad de säger.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-09-17, 20:24
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ja, det blir Skopan på fredag. Men just nu blåser det som *** så jag hoppas det går bra.

Var inne på båtkontoret i går och pratade med Butter .
...nu blev jag så full i skratt.. Butter ja och väldigt stram...hans personlighet är inte direkt som greker brukar vara...

Hopppas du tar dig hem tryggt och säkert!!..
Eller varför inte stanna kvar!

Så det blåser mycket just nu alltså?
Hoppas det lugnar ner sig till nästa vecka, blåsväder är inget kul!

Sunny
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-09-17, 20:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Alltså här kan ju blåsa jämt. Amorgos är ett blåshål. Jag har haft jättetur som sluppit hård vind fram till nu.

Så du har också stött på Butter Jag tror i och för sig inte att han är omöjlig, jag tror han ska tas på samma sätt som han själv beter sig: med mycket snack och stora gester.

Jag har hängt på vindsajten Poseidon i flera dagar och kollat mina väderappar. När jag gick ut nu ikväll så stannade jag till vid fiskarens fru som alltid sitter utanför sitt hus, nedanför där jag bor. Tänkte att hon borde ju veta allt om väder och vind eftersom de lever av sjön - och hon sa att det var lugnt, det ska blåsa mindre fredag morgon än det gör just nu.

Sedan gick jag bort till Skopan för jag tänkte att besättningen naturligtvis måste veta, sjömän har ju järnkoll. Jag frågade ett par killar som stod i aktern - och en av dem tog upp sin smartphone och kollade vindsajten Poseidon ...
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-09-17, 21:01
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Danmark
Inlägg: 823
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Ja, det blir Skopan på fredag. Men just nu blåser det som *** så jag hoppas det går bra.
Fredag er jo "short Skop" uden Donousa, og med vind fra nord, kommer du hurtigt i læ af Koufonisi og Naxos.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2014-09-17, 21:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Sedan gick jag bort till Skopan för jag tänkte att besättningen naturligtvis måste veta, sjömän har ju järnkoll. Jag frågade ett par killar som stod i aktern - och en av dem tog upp sin smartphone och kollade vindsajten Poseidon ...


Såg att båtarna går nästan samtidigt. Synd. Jag tror att Skopan går även om den blåser 7 BF, men det vore ju surt sa räven om den inte gick. Du skulle kunna sova sista natten i Egiali. Jag vet att du inte vill det, men kanske bättre än att ta en taxi tidigt på morgonen. Svårt val.

EDIT: Ser ut som 6 BF på Poseidon fredag morgon.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2014-09-17, 21:12
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Citat:
Ursprungligen postat av larvih Visa inlägg
Fredag er jo "short Skop" uden Donousa, og med vind fra nord, kommer du hurtigt i læ af Koufonisi og Naxos.
Ja, det är lite så jag tänker också. Det ska nog på.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg


Såg att båtarna går nästan samtidigt. Synd. Jag tror att Skopan går även om den blåser 7 BF, men det vore ju surt sa räven om den inte gick. Du skulle kunna sova sista natten i Egiali. Jag vet att du inte vill det, men kanske bättre än att ta en taxi tidigt på morgonen. Svårt val.

EDIT: Ser ut som 6 BF på Poseidon fredag morgon.
Japp, jag har sett det. På en smartphone på Skopans landgång

Jag lekte faktiskt med tanken på att ta sista natten i Egiali, men det stöp på att det är så jäkla tradigt med packningen såna där enstaka nätter. Jag får en natt på Santorini ändå.

Apropå Egiali så har jag varit på Levrosso två gånger, hade aldrig varit där innan. En helt ljuvlig strand! Och en bra taverna ovanför.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2014-09-17, 21:15
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Ja, det blåste rejält i början på maj då jag kom till Amorgos... fem dagar i sträck det var så drygt och det var dessutom kyligt!

MEN...är man på Amorgos så finns det ju så mycket annat som gör en GLAD....såååå jag är beredd på blåsväder det får bli som det blir!


Ja, "BUTTER" haft jag träffat ett par gånger.. ...han var inte särskilt serviceminded!
Fast han kanske bara hade en dålig dag eller flera..
Svara med citat
  #30  
Gammal 2014-09-17, 21:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
men det stöp på att det är så jäkla tradigt med packningen såna där enstaka nätter.
Man flyttar inte gärna om man bott så länge på samma ställe, så jag förstår dig.

Citat:
Apropå Egiali så har jag varit på Levrosso två gånger, hade aldrig varit där innan. En helt ljuvlig strand! Och en bra taverna ovanför.
Ja, där är väldigt fint. Har inte ätit på tavernan, kul att där var bra.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2014-09-17, 21:23
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Apropå Egiali så har jag varit på Levrosso två gånger, hade aldrig varit där innan. En helt ljuvlig strand! Och en bra taverna ovanför.
Fin strand verkligen...har inte ätit på tavernan.. MEN.. ska testa nu när jag kommer till Egiali!
Är det skönt i havet nu? Hur många grader cirka?
Längtar efter härliga simturer i det STORA BLÅ!..
Svara med citat
  #32  
Gammal 2014-09-18, 18:36
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Svårt att säga Sunny, jag är dålig på att bedöma vattentemperatur. Jag brukar dela in det i snorkla länge, snorkla kortare och inte snorkla alls. Under de här knappa tre veckorna har det varit "snorkla länge" överallt

Du kommer att få det bra. Det har blivit väldigt mycket färre turister bara senaste dagarna, min favoritrestaurang har redan stängt och det blåser rejält just nu. Men enligt Maria här på Elenis ska det blåsa mindre fr o m måndag
Svara med citat
  #33  
Gammal 2014-09-18, 19:49
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

för Yannis reaktion på Arnes kommentar...
Svara med citat
  #34  
Gammal 2014-09-18, 20:10
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Låter bra det med färre turister och mindre blåst!..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT