Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2013-08-16, 20:04
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Re: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Nämen Janne, det var ju det där svaret jag inte ville ha! Men eftersom jag nu är en mänska som alltid propagerar för Sanningen hur ont den än gör, så får jag ändå tacka dig och ta det hela som en andlig prövning! (Jag har sett att Eleni Rooms ligger längst ut, men hade ändå hoppats att den där lägenhetens läge skulle vara så, att alla på Eleni Rooms passerar den - alltid något).
Fler sanningar, eller för all del, tyckanden?
Svara med citat
  #62  
Gammal 2013-08-16, 20:09
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Re: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Tack för omtanken, Jan-Jan! Jag har uppmärksammat detta och vi åker, som sagt, en tisdag.
Svara med citat
  #63  
Gammal 2013-08-17, 10:07
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Kan det være så at det ene stedet har kveldsol/morgensol og det andre ikke ?? (innbiller meg at Eleni mister ettermiddag/kveldsolen tidlig) Kanskje det gjør det lettere å velge om dere har spesielle ønsker om det ene eller andre....
Har ikke bodd i Katapola men bodde i Egiali i sommer..., men var og tittet på Eleni da jeg var lit nyskjerrig. et ligger, som Janne sier, helt i ytterkanten av den lille byen så ingen ting som forstyrrer der...
50 euro var kanskje litt i overkant så sent i sesongen, spesielt når dere skal bo der i så lang tid??

Hadde selv ville skrevet at du har fått et bedre tilbud et annet sted så du trenger et par dager på å bestemme deg... ( om du ikke alt har betalt et depositum)
Svara med citat
  #64  
Gammal 2013-08-17, 11:53
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Hej La Rose! Jag tycker att du ska prata med eller skriva till Titika och höra om priset går att sänka till 40-45 euro!! Hälsa från mig!
Svara med citat
  #65  
Gammal 2013-08-17, 13:49
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Tack för ert stöd i detta, Ia och Malina! Jag har ett sånt motstånd mot att pressa människor som är i kris, usch och fy! Men jag får ta mig samman och skriva till Titika och säga som det är och sen se vad hon/morbror Michailis kommer fram till.
Jag skrev igår till Eleni's och frågade exakt var lägenheten låg. Ville luska om det var den som Janne hade bott i. Jag vill inte bo precis på marken där nere vid vattenbrynet. Kan tänka mig vind och fukt där i oktober. Men svaret underlättade inte valet. Det var nämligen övervåningen på det lilla huset mellan det stora och det lilla på stranden, högst troligt där som Janne bodde. Och jag anar att han var väldigt nöjd...
MEN, den aspekt du tog upp nu Ia, är ju oerhört viktig. Kvällssolen! Finns det nån som kan bekräfta Ia's solteori?
Svara med citat
  #66  
Gammal 2013-08-17, 14:17
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Men, La Rose,jag är övertygad om att Titika och hennes släkt inte är särskilt påverkade av krisen.Det är en stor släkt och på Amorgos har de odlingar,som Titikas man Georios sköter.Titika har alltid fullt med gäster och Eftechia också.Så, oroa dig inte för dem utan prata vänligt med Titika,så ordnar det sig nog!
Svara med citat
  #67  
Gammal 2013-08-17, 14:25
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Åh, det var viktiga trösteord, Malina! Jag har nu skrivit till Titika.
Svara med citat
  #68  
Gammal 2013-08-17, 20:47
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Titika ändrade priset till 40 euro! Hon hälsar så mycket till dig Malina, och tackar dig för din hjälp. Vet du nåt som skulle passa att ha med som present till henne?
Och så frågade jag och fick svaret att lägenheten ligger i kvällssol! Nu är allt i balans igen...
Svara med citat
  #69  
Gammal 2013-08-17, 22:44
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Titika och Georgios har en mycket efterlängtad son - Vangelis - som nu är 6 eller 7 år.
Vi brukar köpa kläder till honom som uppskattas mycket.
Alltså, jag vet inte.Jag tror att Titika är rätt trött på dalahästar och sånt.Kanske nån fin duk eller som sagt något till sonen.
Så underbart att det ordnade sig med priset!
Tack för hälsningen!
Svara med citat
  #70  
Gammal 2013-08-17, 23:12
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Nej bevare mig väl, nån dalahäst skulle jag aldrig komma på tanken att belasta någon med! Det får bli något litet personligt till Titika själv. Vi ska nog hitta något lämpligt. På måndag måste vi ändå till storstan och fixa pass. Vi kom båda på att våra gamla var lite för gamla!
Ja, visst har vi ett gott flyt? Mycket beroende på dig!
Svara med citat
  #71  
Gammal 2013-08-17, 23:54
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Så fint att Titika slipper dalahäst! Men en Orreforsvas kanske... Nej, Gud bevare mig väl,som man sa i Värmland när jag var barn.Jag är säker på att du hittar på nåt bra!
Svara med citat
  #72  
Gammal 2013-08-18, 09:51
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 694
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Hej

Under vårt besök på Leros, frågade vi om pris på en studio för en månad.
Vi fick pris EURO 200-250/ månad från oktober. Priset beroende på typ av studio. Den studio vi bodde i med en fantastik halvsutsikt skulle kosta 200, och den var mer än okay för en månadslång vistelse.

Men andra ord tycker jag att 40 Euro per natt låter extremt dyrt för en längre vistelse, så sent på hösten.

Tobbe
Svara med citat
  #73  
Gammal 2013-08-18, 10:08
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Grattis med valget...da blir det kveldsol som jeg kanskje tenkte Eleni manglet. Det med kveldsol er det som ofte får meg til å komme til en beslutning om jeg står med et vanskelig valg

40 euro er mulig mye på et langt opphold så sent i sesongen..., men dette er en leilighet forstår jeg og ikke et studio. Dere vet hvor dere kommer, at dere får det dere ønsker, havtsikt, hyggelig vertskap, kveldsol osv. det er da verd sine 40 euro og er jo i bunn og grunn ikke mye Tobbe. ( og i alle fall ikke ekstemt dyrt)

Dere er jo også to forskjellige husholdninger, så å få kunne bo for 150.- pr. stk. for natta for det dere får kaller jeg billig..

God tur!
Svara med citat
  #74  
Gammal 2013-08-18, 13:40
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Orrefors och Kosta Boda var det enda i presentväg som dög åt mina grekiska vänner på 70- och 80-talet!
Jag höll också på att skriva "nej, Gud bevare mig väl" - för att jag är värmlänning, alltså?.(Råkade bara hoppa över "Gud" den här gången.)
Jadå, vi ska nog hitta något. Det är inspirerande att leta presenter. Och saligt att giva!
Svara med citat
  #75  
Gammal 2013-08-18, 14:01
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Hej Tobbe!
Trevligt att du vill berätta om ditt fynd på Leros. Ni åker väl dit? Hyr ut boendet hemma till samma pris, så blir det gratis! Skämt åsido, vi tycker att 40 euro känns som en perfekt summa att betala. Humant för båda parter.
Svara med citat
  #76  
Gammal 2013-08-18, 14:14
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Tack Ia!
Vi tycker också att det är billigt för allt det vi vet att vi får. Till och med kvällssolen,ju. Att veta att flera här har varit så nöjda med Titika, är också värt mycket.bye-bye
Svara med citat
  #77  
Gammal 2013-08-23, 23:37
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Nu har det kört ihop sig igen...
När jag skulle beställa biljetter på Blue Star för hemresan, så visade det sig att tabellerna inte stämde, så det går ingen båt från Katapola till Piraeus den 19 oktober. Endera får vi ta oss från Katapola till Aigiali den 17:e och åka därifrån den 18:e eller åka från Katapola den 16:e till... Paros och flyga därifrån den 19:e på em? Det skulle passa fint med flygtiden hem kl 21.15. Vi vill ju helst undvika Aten. Och tre dygn på Paros är väl ingen dum lösning? Om vi flyger därifrån, slipper vi ju också en natt i Piraeus och en hel dag ända till kvällen i ingenmansland. Man landar väl med inrikes på samma flygplats i Aten? Nån som har flugit med Olympic från Paros dit nyligen? Ska jag skriva detta på "Paros" , kanske?
Svara med citat
  #78  
Gammal 2013-08-25, 22:03
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Jeg tenker at at du bør avtale med Titika at antall overnattinger er litt diffust.. at det kan bli noen døgn fra eller til. Og så avvente med å bestille retur med båt til du er på plass da jeg selv har erfart at gtp sine båttider ikke alltid stemmer 100% og at de kan endres.
Synes ikke dere trenger å forhåndsbestille da det ikke er noen risk for fulle ferger.
Men når det er sagt så er ikke noen dager i Naoussa på Paros feil ! Etter så lang tid på stille Amorgos så kan kanskje et par dager i Naoussa være helt fantastisk
(jeg skal dit i midten av september)

Senast redigerad av Ia den 2013-08-25 klockan 22:19.
Svara med citat
  #79  
Gammal 2013-08-25, 22:43
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Tack Ia!
Jodå, jag har en uppgörelse med Titika. Och jag har släppt det där med att beställa båtbiljetter i förväg till hemresan. Men idag har jag beställt flygbiljetter från Paros till Aten! Eftermiddagsplanet stämmer perfekt med flyget hem från Aten på kvällen. Vi vinner både tid och bekvämlighet på det sättet. Och det blir knappast dyrare heller. Och så får vi plötsligt en chans att se lite av Paros!
I morgon ska vi träffas och bestämma om vi ska stanna ett eller tre dygn. Det lutar åt tre. Helst skulle vi vilja bo i Naoussa, men kanske är det krångligt att ta sig dit för så kort tid? Jag har ingen uppfattning om hur långt det är mellan Parikia och Naoussa. Tänkte precis som du, att Naoussa kunde vara en lämplig, lite lagom kontrasterande plats som "upptrappning" efter Amorgos. Du får gärna komma med förslag på boende där, om du vill! Önskar dig en fin vistelse på Paros!
Svara med citat
  #80  
Gammal 2013-08-26, 07:59
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Precis som Ia säger så är Amorgos säkert perfekt i kombination med Paros.
Amorgos är underbart, den bästa!
Men väldigt lugn.
Tycker det låter som ni kommer få en fantastisk resa.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT