Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-06, 16:33
celohbg celohbg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 8
Standard Tips på vad man MÅSTE göra på Amorgos?

Hej
Hade tänkt att besöka Amorgos under ngr dagar i Juli tillsammans med min man och våra barn, 10 & 7 år. Vad får vi inte missa när vi är. Hade tänkt att vi skulle bo hos Elani,men finns det fler tips så lämna gärna dem. // celohbg
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-08, 22:32
Micke Pite Micke Pite är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Piteå
Inlägg: 26
Standard Sv: Tips på vad man MÅSTE göra på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av celohbg
Hej
Hade tänkt att besöka Amorgos under ngr dagar i Juli tillsammans med min man och våra barn, 10 & 7 år. Vad får vi inte missa när vi är. Hade tänkt att vi skulle bo hos Elani,men finns det fler tips så lämna gärna dem. // celohbg
Fördelen med Amorgos är väl att det inte finns några måsten, utan att man kan ha det lugnt och skönt och avslappnat om man vill.
Men det är klart att bo på Amorgos utan att besöka det fantastiska klostret Chozoviotissa? är väl lite underligt kanske , rekommenderas starkt.
Har faktiskt träffat folk som besökt Amorgos flera gånger och aldrig varit till klostret
Klippiga stränder som Agia Anna och Mouroro? kan ju vara roliga för barn i den åldern, annars finns ju en fin sandstrand i Egiali.
Byarna Langada och Tholaria ovanför Egiali är mysiga och man kan vandra mellan dom och Egiali
Att flanera omkring i Chora är väldigt mysigt och äta en lunch eller middag. I Katapola finns en glassbar som barnen säkert uppskattar, ligger i stadsdelen som ligger mitt emot hamnen på andra sidan viken. Hyr gärna en bil en dag och åk runt och utforska ön, vyerna från de slingrande bergsvägarna är otroligt vackra.

Micke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT