Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-12, 08:26
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Paleochora..

Under vår 3 veckor långa vistelse på Kreta,har vi tänkt ta oss till Paleochora,några tips på ett trevligt boende,med balkong och spännande utsikt?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-12, 11:47
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Paleochora..

Kastello ligger med flott utsikt mot sandstranden och solnedgången. Kan dock vara blåsigt om vinden kommer från sydväst. Måste bokas på förhand. Du kan hitta bilder och tel nr om du söker på Google.
Vill du ha morgonsol så finns det många rum med utsikt mot stenstranden. Vinden KAN även komma från nordost, men oftast har vi upplevt det lugnt här. Vi har bott på Haris Studios några gånger, enkelt, lugnt och havet direkt utanför. De har egen hemsida. Måste också bokas på förhand.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-02-18, 15:43
Eureka Eureka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 84
Standard Sv: Paleochora..

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Kastello ligger med flott utsikt mot sandstranden och solnedgången. Kan dock vara blåsigt om vinden kommer från sydväst. Måste bokas på förhand. Du kan hitta bilder och tel nr om du söker på Google.
Vill du ha morgonsol så finns det många rum med utsikt mot stenstranden. Vinden KAN även komma från nordost, men oftast har vi upplevt det lugnt här. Vi har bott på Haris Studios några gånger, enkelt, lugnt och havet direkt utanför. De har egen hemsida. Måste också bokas på förhand.
Er det noen av disse du vil anbefale ekstra mtp at vi reiser med to barn på 4 og 8 år? Tenker da litt i forhold til litt størrelse på rom for å få plass til fire i samme rommet, og likeledes beliggenhet i forhold til trafikk og litt boltreplass utenfor veggene.. Har vært på nettet og tittet, og begge ser absolutt forlokkende ut!

Mvh Eureka
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-02-18, 18:16
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Paleochora..

Lite svårt det där, Eureka... allt beror ju på vilka krav man har och hur mogna/aktiva barnen är.
Lite trafik finns utanför båda ställena, men absolut inte mycket.
Haris Studios har en lägenhet som de rekommenderar om man är flera, det är nr. 9 (om inte jag minns fel), ett rum + ett kök med soffbädd och den ligger på 1a vån. (alltså inte gatuplan) - om man tycker det är bra nog till en familj på fyra måste bli en fråga om vilka krav man ställer.
Kastello har möjligen ett större rum/studio till en hel familj, jag är osäker på det, men skulle inte tveka på att ringa och fråga, men även här gäller ju att rummen ligger en trappa upp (eller två) och att "släppa" barnen....?? Det finns inte någon direkt lekplats någon av ställena som jag har sett i alla fall... men jag vet inte om det behövs. Sandstranden ligger i alla fall super nära från Kastello.
Det finns kanske många andra ställen som lämpar sig bättre om man går på upptäcktsfärd, men kanske det blir utan havsutsikt, kanske med.
Själv skulle jag nog ringa Kastello och höra mig för.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-02-22, 18:19
Tina Jacobsen Tina Jacobsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 6
Standard Re: Paleochora..

Hej!

Vi kan anbefale at bo på Hotel Zafiri, det er et hyggeligt lille familie hotel, lige ved sandstranden, et meget hyggeligt hotel.

Hilsen

Tina og Carsten Jacobsen

Senast redigerad av inkfish den 2007-02-23 klockan 13:31. Anledning: länk borttagen (se reglerna i FAQ)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT