Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-12, 19:29
Elenas avatar
Elena Elena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 38
Standard Paleochora - Södra Kreta

Hej !
Jag undrar om det finns någon som vet något om Paleochora?
Har kolla på nätet.....men där finns nästan bara tyska sidor .
Skulle vara kul å få veta lite om tex utflykter.....resutranger....bad.....mm
/ Elena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-13, 07:47
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Paleochora - Södra Kreta

Har bara varit i Paleochora över dagen, men kände att i Paleochora skulle jag mycket väl kunna bo i några dagar eller mer...
Lagom blandning av turister och greker, stort utbud av tavernor och en känsla av lugn och ro.
Havet är ständigt närvarande och det är en häftig känsla att blicka ut mot horisonten när man tänker på att långt där ute ligger Afrika...
Jag vet att några här på forumet har tillbringat mycket tid i Paleochora, så det kommer säkerligen bra tips från dem

Mvh. Stina
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-15, 22:58
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Paleochora - Södra Kreta

Hej Elena. Skulle kunna ta upp väldigt mycket plats för att berätta om Paleochora. Om du har lust kan du kolla på resebrev från 2004, skrev där om min vecka i Pal. Har varit där tre gånger, och för varje gång vill jag dit mer ..

Tycker nog att det går att få träffar(inte bara tyska) på sökning på Paleochora.

När det gäller utflykter så kan man gå åt alla håll utom mot havet , där kan man åka båt, till tex. stranden Elafonissi, ca. en timme. Kan också med den stora färjan Samaria åka österut, tex. till just Samariaravinen. Bil och cykeluthyrning finns i Pal. finns många bra restauranger, gatorna stängs av tidigt på kvällen för biltrafik, stämmningen är härlig. Pal. är inget hålligångställe, men det finns alltid nåt att göra. Yannis kafe är en träffpunkt både dag och kvällstid. när det gäller bad är det bara att välja mellan sand eller pebblesstrand, sandstrande är lååång, stenstranden mindre, personligen min favorit. Det är populärt att vindsurfa där, alltså kan det blåsa en del, främst vid sandstranden. Utebiografen ska man inte missa . Resan dit går över bergen från norr till söder, är en upplevelse i sig. bussförbindelserna på Kreta är mycket bra, oftast fina bussar. När det gäller boende finns hela skalan, från enkla rum till fina hotell och lägenheter, i mitt tycke har de enkla ställena bättre läge, de fina hotellen ligger mestadels ovanför och bortanför sandstranden, det är inga avstånd men man befinner sig inte i det lilla, men ack så goda hjärtet av Paleochora. Kan nog återkomma i detta ämne hoppas du kommer dit.. som du förstår tycker jag mycket om Pal.

Senast redigerad av inkfish den 2005-08-15 klockan 23:32. Anledning: Otillåtna länkar borttagna
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT