Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-18, 20:11
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Inte åka hem!?

Nån som inte åkt hem på sin planerade hemresedag från grekland, utan åkte hem senare!? Sa ni till arrangörerna innan eller bara struntade ni att dyka upp på flygplatsen?
Jag har tänkt att åka hem några dagar efter än vad jag planerat. Tänkte om jag ska boka om det redan nu eller vänta tills jag e där o ta en sista minuten hem reguljärt, för det e det enda alternativet för mig eftersom charterflyget bara går en gång i veckan.. (ska till mytilini med airtours)

Nån som vet!?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-18, 21:54
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Inte åka hem!?

Du ska naturligtvis meddela att du inte kommer så slipper researrangören efterlysa dig i högtalarna på flygplatsen. Event kan någon annan överta din plats i planet.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-07-19, 00:21
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Inte åka hem!?

Du måste absolut meddela att du inte tänker flyga hem, om du inte dyker upp till bussen eller planet så får alla vänta när reseledaren letar efter dig.

birgitta
6 dagar kvar till Parga
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-07-19, 00:30
Hena Hena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 62
Standard Sv: Inte åka hem!?

Självklart så måste du ska säga till att du inte ska åka med! Jag tycker att det är väldigt nonchalant att inte höra av sig, med tanke på både flyg och andra resenärer som kanske blir försenade pga dig.

Hena
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-07-19, 01:01
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Inte åka hem!?

Jag har hoppat av en resa på det viset en gång och sa till reseledaren att jag inte skulle åka med tillbaka, redan när vi landade.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-07-19, 07:12
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Inte åka hem!?

vet någon om nån hemsida där man kan hitta resor från grekland till sverige?! reguljära flyg alltså?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-07-19, 08:45
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Inte åka hem!?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Du ska naturligtvis meddela att du inte kommer så slipper researrangören efterlysa dig i högtalarna på flygplatsen.
Alla verkar väldigt säkra i sina svar här.

Efterlyser i högtalarna gör man väl bara med de som checkat in och inte går till gaten?

Flyger man med enbart flygstol utan transfer har jag svårt tro att man måste meddela att man inte åker med. Inte blir det förseningar på planet bara för att nån inte checkat in?

Sen kan jag hålla med om att man kanske bör meddela men orden absolut, självklart och naturligtvis känns fel för mej.

bosse
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-07-19, 08:59
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Inte åka hem!?

Nog har jag varit med om försvunna passagerare efterlysts i högtalarna men om det sen var före eller efter incheckning lär väl varken du eller jag veta. Naturligtvis har ingen negativt laddad betydelse för mig och frågeställaren efterlyste väl våra åsikter i frågan. Sen är det väl självklart för var och en att följa sin egen moraliska uppfattning om vad som är rätt eller fel och den som rått uttryckt vill strunta i andra gör det säkert. Huruvida skyldigheten att meddela om man inte ska med hem finns inskriven i resevillkoren vet jag inte men ur arrangörens synpunkt underlättar det säkert om de vet hur många som ska med planet hem.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-07-19, 09:08
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Inte åka hem!?

Det förekommer säkert dagligen att bokade passagerare inte dyker upp, av en eller annan anledning. Skulle inte tro att personalen sitter och letar bland de bokade om alla checkat in, det är ju inte deras ansvar att man hinner/kommer med. Däremot är de självklart noga med att alla som checkat in verkligen är på planet.

Min reflektion på darleens fråga är däremot att det låter osäkert att åka utan att ha en hemresebiljett - om det nu inte är så att det inte spelar någon roll när hemresan blir av.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-07-19, 10:50
ragnhild ragnhild är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: gjøvik
Inlägg: 106
Standard Sv: Inte åka hem!?

Citat:
Ursprungligen postat av darleen
vet någon om nån hemsida där man kan hitta resor från grekland till sverige?! reguljära flyg alltså?
Apollo har oneway billetter fra alle sine destinasjoner. Sjekk ut hvem som flyr på den destinasjonen du skal til.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-07-19, 11:53
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Inte åka hem!?

Jag har nu bokat om min resa, det gick alldeles utmärkt! Min 2 veckors semester blir 3 veckor!!
Åh jag längtar så innerligt mycket tills tisdag!!!!!!
Men dan efter jag kommer hem till sverige e en annan sak, då är man tillbaks på jobbet på en gång!!!!

6 dagar kvar!!!!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-07-19, 11:55
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Inte åka hem!?

det va nog lättare att boka om min resa eftersom jag bara bokat flyg o inget hotell eller transfer..tror det skulle bli svårare annars!!
Nu har man snälla vänner som tar hand om en!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT