Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-25, 23:08
tusenprocent tusenprocent är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 2
Standard Romantisk vattenskotersemester ;)

Hejsan, jag och min flickvän har tänkt att ta en sista minuten till Kreta (alt. någon annan ö dit det inte är allt för knepigt att ta sig) någonstans i början av juli. Vi är 20 år men är inte ute efter att hamna på Aftonbladets löpsedlar efter något fyllekalas utan vill ha en mysig, romantisk semester men inte hamna mitt ute i ingenstans. Vi har gärna lite liv och rörelse ikring oss (vattenskoter vill jag testa ). Och vi vill gärna ha möjlighet att gå ut någon kväll för, åtminstone lite, röjj
Nu får vi väl se vilka sista minuten-resor som erbjuds men vi skulle uppskatta alla tips om vilka platser vi borde sikta in oss på. Och även andra saker vi bör tänka på inför våran första utlandsresa på egen hand.

Tack på förhand.

J+J
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-27, 15:43
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Romantisk vattenskotersemester ;)

På Skiathos
hade min man (då pojkvän) och jag precis en sån semester som du beskriver (tom sista minuten). Det var nästan ett halvt liv sen, men av vad jag förstår här håller ön stilen.

Jag var där för sju år sedan också, men då med småbarn. M a o inte så mycket uteliv, men stränderna var fortfrande bra. Man ska ta bussen ut till de bästa stränderna, de inne i stan är inte så mycket att ha.

Tänka på: (Det gamla vanliga) pass, pengar (och kontokort), sjukförsäkringsintyg (beställes på försäkringskassans hemsida), betala helst inte med kontokort utan ta ut pengar i automater istället. Kolla packlistorna här på sidan.

Ha en bra semester

/Marianne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-07-05, 15:35
*Malin* *Malin* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 4
Standard Sv: Romantisk vattenskotersemester ;)

Hej!

Jag var på Rhodos med min pojkvän förra sommaren. I Ixia är det jättemysigt. Kanon mysiga restauranger och jättefint att bada. Apollo brukar ha rättså många restresor till Rhodos.
Åk inte till Rhodos stad bara där det finns rätt så mycket ungdomar och fest. Kolla det innan. Det finns vattenskotrar att hyra...:=)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT