Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-09-18, 18:02
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: OBS! Äger du hus i Grekland eller planerar att köpa?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Varenda gång jag hör sånt här blir jag glad att jag inte har hus.
Vad lustigt Monica, jag hade föreställt mig att du hade det. Måste vara något jag självmant associerat ihop utifrån dina underbara berättelser om ditt liv i Grekland.
(F.ö förfärligt att behöva lämna sitt hus. Det måste vara svårt att vara grek från medelklassen och bo i Grekland i dessa tider.)
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-09-18, 18:54
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: OBS! Äger du hus i Grekland eller planerar att köpa?

Jag och min man är pensionärer. I början när vi bodde här kollade vi möjligheterna att få lån för att köpa ett hus. Bankmännen tittade eftertänksamt på oss och sen sa dom nej...och det var bra för oss. Visserligen kan det vara irriterande att betala hyra efter hyra - som i stället kunde vara en amortering- men vi är utan skulder och kan flytta om vi vill.

Men jag påstår inte att man ska göra som vi! Finner man ett bra hus med klara papper kan det vara en utmärkt idé att köpa, priserna går nog att resonera om i dagsläget. Vad jag vill understryka är att det kan finnas osunda förhållanden om vem som äger huset egentligen, om skulder och obetalda böter...absolut nödvändigt med en seriös mäklare och jurist.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT