Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2014-11-11, 21:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Förberedelser

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Efter alla år i Sverige har jag verkligen en inre almanacka, som kommenderar mig att klä på mig ordentligt redan i oktober fast det är soligt och varmt ute! Det där med promenad är en utmärkt idé för den som kan och har tid.
Monica, den almanackan har nog många greker fast de aldrig bott i Jämtland! Vi har gått i sommarkläder här i värmen medan de flesta andra haft vinterstövlar, tjocka tröjor och halsdukar..

Lissi
Svara med citat
  #42  
Gammal 2014-11-11, 21:31
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förberedelser

Jag gillar hösten.Det är mörkt-javisst.Dock kan man göra mycket för att lysa upp tillvaron,som flera av er har skrivit.Ljus är viktigt.Det kan vara levande ljus inomhus som är nog så viktigt,men det allra viktigaste tror jag är att man får i sig och på sig det superviktiga D-vitaminet som finns i LJUSET och inte bara i solen som en del tror.D-vitaminet finns även vid mulet väder.Jag är noga med att gå en kort promenad varje lunch-dels för att få energi,men också just för D-vitaminet skull!

Sen kan man ju alltid se fram emot våren...
Svara med citat
  #43  
Gammal 2014-11-11, 21:43
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Förberedelser

Inte bara dagsljuset denna tid är viktig.. lika viktigt med motion..ta en rask promenad, en joggingrunda eller en cykeltur det gör mycket för humöret och sen får vi kroppens eget lyckopiller på köpet....endorfinerna!..
Svara med citat
  #44  
Gammal 2014-11-11, 23:39
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Förberedelser

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Om ni kommer hit kan jag lova en guidad tur runt ön i min lilla Atos med stopp för intagande av lämplig förtäring här och där.
Ojoj det låter allt bra trevligt,jag tror jag oxå vill sälla mig till skaran som åker till Kalymnos.Har varit på ön en gång för många,många år sedan och gillade verkligen den,men sen har många andra öar besökts och någon återresa har tyvärr aldrig blivit av.Men man vet aldrig vad framtiden har med sig för resor.
Monica
Svara med citat
  #45  
Gammal 2014-11-14, 14:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Förberedelser

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Oj, det ser helt underbart ut!
Svara med citat
  #46  
Gammal 2014-11-14, 15:42
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Förberedelser

Ja, Janne... det var det verkligen!..
Trav och ridsport är en underbar sysselsättning.... numera blir det inte lika ofta..nu är det väl 6 år sen jag var riktigt aktiv!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT