Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-01-29, 17:29
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Slut på januari

...inte mig emot, nu har vi februari kvar, sen är det vår, jodå. Visserligen ser jag i min flerårsdagbok att det brukar vara väldigt växlande väder, ofta kyligt, en hel del regn, men det hindrar inte blommorna! Katterna! Killingarna!

De som gillar vintern gör nog en dygd av nödvändigheten..sällan har jag sett så många fantastiskt vackra foton på rimfrost och snö som i år, på Facebook och annorstädes...

Min informatör om fårnäringen, Petros, har haft en svår vinter. Inte nog med regn och kyla och stormar som plågade honom och hans hjord, dessutom har okänsliga jägare släppt sina hundar för någon sorts träning på den bergsknalle där han har sina får, just i lamningsperioden. Tackorna blir skrämda och rusar ifrån lammen som fryser ihjäl. Nu har han haft intensiva samtal med jaktföreningen, få se om han får någon ersättning eller om han kommer att ta hand om hundproblemet själv.

En annan äldre man i vår bekantskapskrets har legat under täcken sen före jul, inte sjuk, bara gammal och less på kylan. Vi har burit dit element och varmvattensflaskor och bakelsekartonger och öl, men han har bara dragit filtarna över öronen ...

och så, nu i kväll, ringer han och vill ha skjuts till frisören i morgon ! Vad är det om inte ett vårtecken?

Dags att se framåt.
Dags att plantera vinrankor.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-01-29, 17:38
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Slut på januari

En annan äldre man i vår bekantskapskrets har legat under täcken sen före jul, inte sjuk, bara gammal och less på kylan. Vi har burit dit element och varmvattensflaskor och bakelsekartonger och öl, men han har bara dragit filtarna över öronen ...

Ja, även vi människor kan känna att vi vill gå i ide som björnen när kylan kommer...och sen vakna till liv när ljuset och värmen kommer tillbaka igen, hade varit härligt!....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT