Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-12-14, 14:24
*anna* *anna* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 0
Standard Göra i Agios Gordis?

Hej!!!

Jag åker till Agios Gordis den 2:a Juni och undrar om någon har varit där och vill ge mig lite tips på vad man kan göra där...
Jag åker med min sambo för första gången och vill vara lite romantisk...
Så om ni har något ni tycker att man ska se eller göra, så snälla svara på mitt inlägg och hjälp mig!

Tack tack
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-12-14, 14:31
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Göra i Agios Gordis?

Välkommen!

Ta gärna utflyktsbåten till Paxos & Antipaxos, mycket sevärda grottor, klippor mm på vägen samt härliga bad i Greklands blåaste vatten.

//PO
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-12-14, 17:46
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Göra i Agios Gordis?

Citat:
Ursprungligen postat av *anna*
Hej!!!

Jag åker till Agios Gordis den 2:a Juni och undrar om någon har varit där och vill ge mig lite tips på vad man kan göra där...
Jag åker med min sambo för första gången och vill vara lite romantisk...
Så om ni har något ni tycker att man ska se eller göra, så snälla svara på mitt inlägg och hjälp mig!

Tack tack
Hej du! Ja, i själva Agios Gordis finns det väl inte SÅ mycket att göra... förutom att äta mycket gott och ligga och njuta på den långa stranden! Ett par internetcaféer finns också, om du har svårt att slita dig från datorn... Promenera in på småvägarna bakom affärsgatan och titta på alla fantastiska odlingar och hälsa på människorna som arbetar med dem. Sitta på någon servering och titta på folk. Lugnt är det, minst sagt! Helt fantastiska solnedgångar, eftersom byn ligger på västkusten!

Men hyr förall del en bil och ta er ut och titta på omgivningarna! Fantastiska små bergsbyar och grönt, grönt, grönt. Korfu är en mycket vacker ö, och vi stortrivdes i Agios Gordis. Var där ett par veckor sommaren 2003, om du är intresserad så kan du hitta mitt resebrev därifrån, där jag berättade litet om vad vi gjorde.

Det går bussar in till Kerkyra flera gånger om dagen, och taxi har fasta priser, så det är inte dyrt att ta sig runt.

Har du några speciella frågor, är du välkommen att höra av dig.

Karin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-12-16, 12:05
*anna* *anna* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 0
Standard Sv: Göra i Agios Gordis?

Tack för era svar...
Jag har lagt allt på minnet och har skrivit upp att det är toppen att äta på Taverna Posidonio.
Jag läste ditt resebrev och börjar genast känna mig lite nervös, även om det är långt kvar tills jag åker. Tack så mycket för svaren och jag hoppas på en skitmysig resa!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-12-16, 14:27
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Göra i Agios Gordis?

Det är klart det blir mysigt! De joniska öarna är så GRÖNA och vackra! Själv har jag varit på alla de andra, men INTE Korfu, men min sambo har varit där och han blev väldigt förtjust i Korfu....Så DIT ska vi...Skriv gärna resebrev!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-12-16, 21:02
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Göra i Agios Gordis?

Vi har varit på Korfu vid två tillfällen. Agios Gordis är lugnt och stranden är, som tidigare nämnts, fin. Men passa på att åka upp längs västkusten där flera fantastiska stränder väntar. Pelekas, Glyfade och inte minst favoriterna Mirtiotissa och Peroulades är väl värda besök.
Ha en riktigt skön semester på andra sidan den mörka årstiden.

/Magnus
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-02-07, 19:06
Grek_ságapo
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Göra i Agios Gordis?

JONISKA ÄARNA ÄR BÄST ! SÅ FINA!

FAST JAG BRUKAR B`VARA PÅ LEVKAS!

HA SÅ TREVLIGT PÅ KORFU!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-06-30, 08:53
Kitcarzon Kitcarzon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 0
Standard Sv: Göra i Agios Gordis?

Jag har varit på Korfu och vattnet är fantastiskt* västsidan där du ska bo är toppen. Ta gärna arrangerad båttur från Palekastritsa hamn, där bad i grotta är den stora höjdpunkten* har du lite flyt får du även se delfiner.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT