Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-02, 12:15
angelica87 angelica87 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Inlägg: 0
Standard Korfu i maj?

Hej tänkte åka till korfu i maj 09 och undrar om det är varmt i den tiden på året? så där så att man blir brun? Brukar det regnar mycket osv? kan nån vänlig skäl berätta lite som har varit där i maj? Mvh Angelica
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-02, 17:37
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Korfu i maj?

Det är nog olika år från år. Var där i månadsskiftet maj/juni för några år sen och hade ganska mycket regn och moln. Brun blir man bara solen är framme!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-10-03, 07:36
ylva m b ylva m b är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 1
Standard Sv: Korfu i maj?

Jag var där förra året i månadsskiftet maj/juni och vi hade bra väder nästan hela tiden, någon regnskur men de var inte långvariga och sen sken solen igen!! Har redan beställt till samma tid i år igen:-)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-10-07, 12:00
bahia1 bahia1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 3
Standard Sv: Korfu i maj?

Får man fråga vart på Korfu du åker? Va själv på Korfu i slutet maj början juni förra året och vädret va perfekt. Vi bodde i Gouvia men tänkte resa i början på juli i år och har du något ställe att rekomendera?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-10-08, 16:23
Lillis Lillis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Skurup
Inlägg: 48
Standard Sv: Korfu i maj?

Har varit på Korfu 3 ggr från mitten av juni o en vecka in i juli. O då har vi haft det riktigt varmt! Har inte upplevt denna värme (som nästan känns tropisk) riktigt på andra öar,som i de joniska öarna. Så i maj borde det vara lagom varmt. Inte kul när man svettas 5 min. efter att man kommit ut fr.duschen om kvällen. Jag har alltid åkt itll Kassiopi,mitt paradis på jorden med riktigt god grekisk mat,fint vatten o trevliga greker. Har aldrig haft otur me regnoväder här,men däremot flera av mina vänner som åkt juli/aug.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-01-27, 14:39
cariolina cariolina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sollefteå
Inlägg: 17
Standard Sv: Korfu i maj?

Det beror nog helt och hållet på var du tänkt åka någonstans. Jag har varit på Korfu och jobbat tre somrar i rad och kommit ner i början av maj varje år. Mycket regn har jag inte sett något av förrän hösten, så det behöver du nog inte oroa dig över! Det är inte jättevarmt i början av maj, men i mitten och slutet brukar det nästan vara för varmt! På kvällarna kan det däremot bli riktigt kyligt. Jag är säker på att du kommer bli brun och ha en toppen semester!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT