Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-28, 09:38
Relativity Relativity är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 8
Standard Underbara korfu & Agios Gordios

Hej Alla!
Den 28:e juni åkte jag och min flickvän till Korfu och närmare bestämt Agios Gordios för en veckas solsemester. Vi anlände dit på kvällen och blev väl omhändertagna av Apollo och sattes på en buss mot Agios Gordios. Man märkte rätt snart hur kulligt Korfu är, speciellt när man börjar närma sig toppen av berget ovanför Gordios och ser den lilla byn långt nedanför. Jiesses så högt!

Jag kommer fortsätta denna berättelse genom att skicka in ett resebrev för er att läsa med lite bilder under veckan.

Sammanfattat så uppfattade jag iallafall Korfu som en mycket skön och grön ö. Inget billigt ställe att leva på men ack så vacker natur och vatten, speciellt paleokritsa. Mopedturer rekommenderas starkt för att man ska få uppleva hela korfus natur och känna friheten.
Agios Gordios var precis den typen av stad vi ville till, massa restauranger, bra strand och avslappnad stämning.
Vi tänkte som sagt gå ut en kväll och dansa och festa lite(inget överdrivet), men det var heldött på "Mikes Dancing Pub" hela veckan. Det var bara ett par stamgäster(lokala befolkningen) och ett par fulla engelska tjejer som stod för underhållningen. Så Agios Gordios är inget ställe för att göra någon sorts fest alls, men det var inte vad våran resa skulle vara ändå.

Jag ger Agios Gordios 4/5 solstolar och Korfu som helhet 4/5 solstolar. Läs resebrevet som kommer komma upp under v31-32.

Nu är det dags att återgå till jobbet(första dagen känns hård).
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-28, 16:58
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Underbara korfu & Agios Gordios

Citat:
Ursprungligen postat av Relativity Visa inlägg
Sammanfattat så uppfattade jag iallafall Korfu som en mycket skön och grön ö. Läs resebrevet som kommer komma upp under v31-32.
Det låter trevligt då jag för första gången ska besöka Korfu i år. Mvh Ann
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT