Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-21, 10:30
Aurora Aurora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 9
Standard Ta sig till Korfu från Preveza

Hej!

Vi är en familj med två små barn som behöver ta oss från flygplatsen i Preveza till Korfu.

Är det någon som har tips på smidig resväg?

Heslt skulle vi hoppa på en färja från Preveza och komma direkt till Korfu, men vi har inte hittat någon sådan. Annars verkar det vara landvägen till Igoumenitsa och färja över till Korfu, men det blir en sådan lång bilresa för barnen.

Tacksam för tips

Aurora
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-21, 10:45
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Ta sig till Korfu från Preveza

Varför Korfu? Parga finns på vägen och är himla fint.

Det går en båt från Parga till Korfu flera gånger i veckan. Alternativt så ta en taxi/hyrbil till Igom. det kan inte ta mer än 2-2,5 timmar att åka till hamnen. Bussen skulle jag inte ta såvida det inte finns "snabbussar" nuförtiden.

birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-21, 11:23
Aurora Aurora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 9
Standard Sv: Ta sig till Korfu från Preveza

Tack för ditt svar!

Vi stannar nog ett par nätter i Parga då , men sedan har vi famlij som väntar ivrigt på oss på Korfu.

Färja från Parga vore toppen. Det blir en kortare tur för barnen i bil. De kommer nog att vara helt reströtta bara efter flyget.

Aurora
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-21, 11:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ta sig till Korfu från Preveza

Citat:
Ursprungligen postat av bon Visa inlägg
Det går en båt från Parga till Korfu flera gånger i veckan.
Går det verkligen båt från Parga till Korfu? Måste väl vara någon form av utflyktsbåt i så fall, inte reguljär båttrafik. Eller?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-21, 12:33
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Ta sig till Korfu från Preveza

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Går det verkligen båt från Parga till Korfu? Måste väl vara någon form av utflyktsbåt i så fall, inte reguljär båttrafik. Eller?
Reguljärbåt, som många av Paxos-båtarna, tror den kommer från Atenhållet ibland så kanske någon tur passerar Preveza. Den används också av turistgrupper från Korfu som "utflyktar" till Parga så den kan också bara tura. Den brukar komma in vid elvasnåret och gå vid fem om jag inte missminner mig. Undrar om inte det går båtar mellan Paxos och Korfu också men där är jag lite osäker.

Men mina uppgifter är från år 2006 och tidigare så det gäller att kolla årets båtar.

birgitta

Senast redigerad av Kalimera den 2007-05-21 klockan 13:01. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-21, 13:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ta sig till Korfu från Preveza

Citat:
Ursprungligen postat av bon Visa inlägg
Men mina uppgifter är från år 2006 och tidigare så det gäller att kolla årets båtar. birgitta
Okej. Kollade gtp och där står det att Korfu bara har båtförbindelse med Patras, Paxi och Igeomenitsa.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-21, 13:39
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Ta sig till Korfu från Preveza

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Okej. Kollade gtp och där står det att Korfu bara har båtförbindelse med Patras, Paxi och Igeomenitsa.
Vet inte jag båtlinjen heter, men om man går in på turistkontoren så säljer de biljetter till Korfu. Gossen och jag har pratat om att åka men då det tar för lång tid så har vi struntat. Vi brukar dock ofta se båtarna anlöpa när vi sitter på piren och fiskar.

birgitta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-06-01, 14:57
Aurora Aurora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 9
Standard Sv: Ta sig till Korfu från Preveza

Tack för alla svar,
vi har bestämt oss för att nu direkt ta oss till
Igeomenitsa eftersom det verkar som den trafiken är mer regelbunden. vi vågar inte chansa på att behöva leta för mycket med små barn som just flygit också.
ska bli härligt att komma iväg.

hälsn aurora
Citat:
Ursprungligen postat av bon Visa inlägg
Vet inte jag båtlinjen heter, men om man går in på turistkontoren så säljer de biljetter till Korfu.

Senast redigerad av Zanét den 2007-06-01 klockan 18:33. Anledning: För långt citat
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT