Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-22, 22:59
lenada lenada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 35
Standard Inställt flyg

Hemkommen från några dagars sverigesemester låg ett Apollobrev och väntade. Jag trodde givetvis det var våra biljetter till den 13/8, men icke, de ville bara meddela att flygningen Landvetter-Athen var inställd pga av för få resenärer...De gav oss dock det "gentila" erbjudandet med 400.- rabatt per skalle-om vi bokade ny resa t o r med Apollo, paketresa. För mig som oneway-resenär känns det erbjudandet väldigt egendomligt. Vilka "oneway-resenärer" lyckas de fånga upp en nybokning med på så sätt? Inte mig i alla fall. Visst, jag begriper också att de inte kan flyga med för få passagerare, men det gör inte min besvikelse mindre. Men, jag har på så vis glatt ett annat bolag, då jag nu har bokat ny utresebiljett med annat bolag för dyrare pengar. Skulle inte Apollo få behålla fler resenärer om de istället erbjöd plats på samma destination men från Arlanda som ersättning?
Men som sagt, Greklandssemestern har jag fixat nu ändå, och nu när jag fått gnälla av mig lite irritation mot Apollo så är det bara att gå vidare! :-)) Ska dock inte lockas av Apollos oneway-biljetter någon fler gång, trots att det funkat tidigare.
Hälsar Lenada
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-23, 09:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Inställt flyg

Jag råkade ut för detta hos just Apollo en gång. En vecka innan flyget till Samos kom ett brev om att flyget var inställt pga för få resenärer. Det fanns ju inte så många resor att välja på då, men vi lyckades få flygstolar till Kos, så det löste sig.

Kolllade förresten privatmailen igår (som man inte kollar så ofta) och då fanns det ett meddelande från FlyMe. Flyget till Kreta är ändrat från 07:00 till 05:00. Så tänk på det man bokar via nätet och lämnar mailadressen, så kommer det sällan något per post...

/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT