Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-06-07, 15:34
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Et tips

Jeg vil gi et tips til nye medlemmer/lesere, og evt "gamle"

Mange vet om det og har, som meg, kikket etter aviser vedlagt gratis Gresk Musikk i aviskioskene i Hellas

Jeg har har gjort mange små og større "kupp" gjennom årene - virkelig mye fin musikk - veldig billig,

Det er spesielt søndagsavisene som har disse Cd'ene (evt Dvd'er) vedlagt nå, tror jeg, og Musikkbladene da.

Når jeg er i Hellas på søndager, tar jeg turen til nærmeste kiosk for å sjekke hva slags musikk som finnes.

Er det noe som interesserer meg, kjøper jeg avisa, tar ut Cd'ene og sier de kan gi avisa til noen som "trenger" den, eller jeg tar den med og gir den til verten(e) der jeg bor

( selv om jeg kan lese gresk, er erfaringen min at jeg forstår fhv lite av det som står i dagsavisene, eller prioriterer ikke å bruke s å mye tid som jeg trenger for å forstå...)

Her er et eksempel på hva man kan "finne"
- jeg er veldig fornøyd med de tre jeg fikk, tils 6 Cd'er, ved å kjøpe to aviser i Paleochora i fjor., herlig musikk.

Jeg ser at ikke hele cover'ne er kommet med, Parios synger Tsitsanis og Remos synger Theofanous

"Stin Ygeia mas" snakker vel for seg selv, en herlig samling med deilige sanger/sangere

Den fjerde, 3Cd pakn i "høstfarger" kjøpte jeg i 2013, v e l d i g bra den og med mange kjente sanger og sangere

Beklager feil vei på bildet..., har forsøkt å rotere det en del ggr


Senast redigerad av kari den 2015-06-07 klockan 15:43.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-06-07, 16:52
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Et tips

Kari, det är så jag fått en samling CD, för någon musikaffär finns inte här. Tidningarna försöker få köpare på alla möjliga sätt. Senast har vi berikats med en rad lexikon och böcker om olika historiska händelser.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-07, 17:51
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Et tips

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Kari, det är så jag fått en samling CD, för någon musikaffär finns inte här. Tidningarna försöker få köpare på alla möjliga sätt. Senast har vi berikats med en rad lexikon och böcker om olika historiska händelser.
Det er jo en fin mulighet til å få en variert samling, Monica
- ikke det samme som å gå i en musikkforretning å kunne velge, men billigere i hvertfal
Endel øyer har jo musikkforretninger, nesten rart (norsk for merkelig) ikke en by/stad på Pothea's størrelse har forresten..?

Men de fleste streamer vel, eller finner det de vil høre på You Tube o.l.
Jeg kan og søke opp på YouTube etter en spesiell sang/sanger jeg vil lytte til, men er ellers så gammeldags at jeg fortsatt liker CD

Aviser med Bøker istedet for CD har jeg foreløpig ikke kjøpt av naturlige årsaker
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-06-07, 18:56
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Et tips

Det hade jag glömt, att det går att få så bra musik med tidningarna ... Tack för tipset! Visst finns youtube och spotify, men allt finns ju inte där.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-06-07, 23:44
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Et tips

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Det hade jag glömt, att det går att få så bra musik med tidningarna ... Tack för tipset! Visst finns youtube och spotify, men allt finns ju inte där.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT