Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-05-31, 13:39
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Konserter i Grekland

Någon som vet var man kan hitta vilka grekiska artister som uppträder var under sommarmånaderna i Grekland? Har letat på nätet utan resultat...

/Outi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-06-01, 05:10
Greekfamilys avatar
Greekfamily Greekfamily är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Athens
Inlägg: 152
Standard Sv: Konserter i Grekland

Jag och frugan vill gärna veta var och när Notis Sfakianakis ska uppträda här i Aten.
Har hör att han ska spela på något ställe under juni månad i Vouliagmeni eller Warkiza men vet ej säkert.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-01, 08:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Konserter i Grekland

Ja det är kul med musikupplevelser på plats i Grekland. Jag har sett Giorgios Dalaras, Giannis Parios och Nana Moskouri i Aten. Nu på Tinos förra veckan såg och hörde jag Liseta Kalimeri, en ny bekantskap. Hon är yngre syster till Melina Kana. Hon var jättebra. Det finns en sida man kan kolla musikevenemang i Aten på, men minns ej namnet.Jag brukar söka på artisternas hemsidor.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-06-01, 09:03
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Konserter i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ja det är kul med musikupplevelser på plats i Grekland. Jag har sett Giorgios Dalaras, Giannis Parios och Nana Moskouri i Aten. Nu på Tinos förra veckan såg och hörde jag Liseta Kalimeri, en ny bekantskap. Hon är yngre syster till Melina Kana. Hon var jättebra. Det finns en sida man kan kolla musikevenemang i Aten på, men minns ej namnet.Jag brukar söka på artisternas hemsidor.
Lizeta Kalimeri brukar ofta vara med i Stin ugeia mas, så hon är välkänd här.

Musikevenemang i Aten hittar du på www.athinorama.gr. Jag vet inte om det finns någon hemsida med sammanställning över sommarens olika turnéplaner, men om det är någon speciell artist man gärna vill se är artistens hemsida en bra plats att starta på. Enligt denna är Notis i USA under juni månad:

http://www.bandsintown.com/NotisSfakianakis

Karin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-06-07, 12:25
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Konserter i Grekland

Tack för svar! Jag ska till Kreta och Rhodos i sommar och tänkte att jag kanske kunde i förväg ta reda på om det fanns någon bra artist i krokarna under de datum. 2013 på Rhodos fick jag möjligheten att lyssna på Giorgos Dalaras, en av mina absoluta favoriter. Han uppträdde alldeles intill, så jag satt på balkongen och njöt.
Ska googla lite till och se om jag inte hittar någon lokal sida. Svårt att googla på artister - det finns ju så många :-)
/Outi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT