Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-05-20, 07:51
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Fel generation...

Underbart kort! Söndagsklädda, säkert...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-05-20, 16:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Fel generation...

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Fantastisk bild Netwolf! Galet bra.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-05-20, 17:02
karinafps avatar
karinafp karinafp är uppkopplad nu
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Fel generation...

Här är den, Monica. Du bara kopierar länkadressen och klistrar in den. ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=TxDRUKBR3X0

Karin
som vägrar smartphone
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-05-23, 13:32
Thomas P Thomas P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 172
Standard Sv: Fel generation...

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Här är den, Monica. Du bara kopierar länkadressen och klistrar in den. ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=TxDRUKBR3X0

Karin
som vägrar smartphone
En HÄRLIG video. Just så här ser samhället ut idag. Se er omkring.
Önskar det var som slutet, "prata med varandra öga mot öga"

Den här länken kommer jag att skicka till mina barn
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-05-23, 16:57
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Fel generation...

Hej Greklandsvänner.
Finns det inga datavänner bland oss. Jag är en i alla fall så kanske tillhör jag, född 48, fel generation. Just nu är jag på Lesvos och hustrun i Sverige. Med hjälp av datorn eller telefonen kan vi skicka gratis besked till varandra via Whats App eller Skype. Vi kan prata med varandra, utan att det kostar ett öre, så länge vi vill. Vi behöver bara vara i närheten av någon som har WiFi (de flesta barer och kafeer har det här på Lesvos och vi har det naturligtvis i både vårt svenska och grekiska hem). Jag bokar alla våra resor både flyg och färjor via internet och vi sköter det mesta av våra liv via internet och får massor av tid till annat.
Häromdagen skulle jag boka hustruns hemresa i början av oktober. Jag upptäckte snabbt att om hon skulle flyga Lesvos-Athen-Köpenhamn och använda SAS från Athen skulle biljetten den 1/10 kostar runt €250 enkel. Istället bestämde vi oss för att jag reser med henne till Athen och hon reser med Aegean den 2/10 vidare till Köpenhamn. (Tyvärr finns det inget tidigt flyg från ön som ansluter till det tidiga Aegeanflyget) Jag bokade hotell för en natt och en enkel biljett till mig tillbaka till Lesvos den 2/10. Priset för en enkel resa den 2/10 med Aegean Athen-Köpenhamn kostade utan bagage €60 (med €90) enkel. Jag tar bagaget i bilen senare i oktober, när jag kör hem för vintern. Hustrun fick en billigare hemresa och vi ett mini besök i Athen och dessutom ett par hundralappar över att dricka Ouzo för.
Jag undrar, tillhör jag fel generation?
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-05-23, 20:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fel generation...

Så klart vi alla nästan uppskattar IT!!!
Det stjäl ju tid , men oj så många vänner och trevliga resor man får tack vare detta. Resandet har ju mångdubblats sen jag började boka på nätet... Jag gillar tekniken , men håller mig till bokningar, e-brev, facebook och greklandssidor. Läser aldrig tidningar eller böcker på nätet, skypar inte och använder inte spotify.... Är nog lite lagom ....Var 50 fyllda när jag köpte första mobiltelefonen, skaffade android vid 62, har ingen iPad.....Men jag har bara internetbank, betalar alla räkningar på nätet. Problemet blir väl när man tappar minnet hur man ska göra då med alla lösenord. Jo, jag har dem sparade på datorn....men det krävs lösenord för att komma in där

Lissi
Svara med citat
  #27  
Gammal 2014-05-23, 22:55
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Fel generation...

Jag uppskattar också att surfa på nätet, vissa sociala medier, Skype osv. Det jag menade med mitt tidigare inlägg är att det är tufft på arbetsplatserna med nya system och program som installeras hela tiden. Så fort man har lärt sig ett program någorlunda så ska det bytas ut! Där sitter man med dokumentationer, projektbeskrivningar och bilder som ska sammanfogas till något begripligt... inte helt lätt!

Katitzi
Svara med citat
  #28  
Gammal 2014-05-24, 08:09
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Fel generation...

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Så fort man har lärt sig ett program någorlunda så ska det bytas ut! Där sitter man med dokumentationer, projektbeskrivningar och bilder som ska sammanfogas till något begripligt...)
Fast då är det inget bra system. Program som kräver en massa manualer, som beskriver hur man ska agera, när man använder det, är helt enkelt feltänkt från början. En bra manual ska vara av Ikea-typ.

/Netwolf
Svara med citat
  #29  
Gammal 2014-05-24, 08:18
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Fel generation...

Det händer så mycket, samtidigt, inte kan väl någon hålla reda på alltihop...jag undrar ibland vad dom gör idag, några grabbar jag och min kompis Berit träffade 1964 eller var det 1965. De jobbade på IBM i Stockholm och kunde inte prata om något annat än datorer. Jag och Berit var föga intresserade, så det blev ett kortvarigt möte, vi fnissade flera kvarter när vi gick. Kanske dessa nördar nu sitter i nån topporganisation, kanske vi missade en svensk Bill Gates och den där andre, vad-han-nu-heter...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT