Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-26, 17:57
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Agios Gordis/Hotell Irene

Hej,

Har precis bokat en resa i slutet av Maj till Korfu och Agios Gordios. Tänkte höra om någon här på forumet har bott på den orten och kanske hotellet och kan berätta lite mer. Hur är klimatet på Korfu i slutet på maj?, Är det lätt att ta sig med buss till Korfu stad? Hur är stranden

MVh Amanda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-26, 18:28
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Agios Gordis/Hotell Irene

Ireni är ett bra alternativ. Du finner lite bilder i bildgalleriet under min profil.
"Corfu again"

Vi gillade hotellet, men eftersom vi reste med endast flygstolar kunde vi själva välja var på hotellet vi ville bo. Vi valde då baksidan, dvs sidan mot bergen, detta mot bakgrund av att rummen med balkong mot genomfartsgatan kunde vara lite bullriga kvälls- och nattetid.

Hotellet har en trevlig pool med poolbar där man kan få frukost och enklare maträtter hela dagen.

Nu är det icke alls så långt ner till den fina stranden. Det kan taga högst fem minuters promenad.

Klimatet kan variera. Svårt att sia om så här i förväg, men räkna med fint väder i slutet av Maj.

Det är gott om fina tavernor i byn.

Buss ja. Det finns reguljär bussförbindelse in till Corfu Town,men i Maj är det icke så många turer, men med god planering är det inga problem att taga sig fram och tillbaka. Bussresan tar cirka 40 minuter.

Arne och Birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-24, 19:10
kallepersson kallepersson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 0
Standard Sv: Agios Gordis/Hotell Irene

Vill bara informera eventuella framtida gäster om att hotell irene är ett riktigt skit hotell med extremt dålig service. Två stjärnor är en och en halv stjärna för mycket! Vi är otroligt besvikna på den otrevliga receptionisten samt bristen på information om resemålet och hotell standarden på Apollos hemsida. Där får man intryck av att du har ett fullutrustat pentry med enkel standard samt att Glyfada stranden ligger ett stenkast ifrån hotellet vilket inte stämmer. Vill ni ha trasiga handukar och hål i lakarna och ingen städning så ska ni bo på hotell Irene. Ps glöm inte att ta med toapapper för det ingår inte i rummet
MVH John & Annica
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-24, 19:55
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 740
Standard Sv: Agios Gordis/Hotell Irene

Jag känner inte igen mig. Hamnade ni på fel hotell?

Köket var ett eget rum, dock inte med dörr, vad jag minns. Det fanns full köksutrustning. Till havet och stranden var det 3 - 4 minuters gångväg. Inga trasiga lakan eller handdukar. Toalettpapper saknades aldrig och städningen var det inget att anmärka på.

Damen (mamman?) i receptionen var dock lite avog, men sonens charmerande sätt vid poolen övervägde detta.

Vi skulle stanna i två dagar, men var kvar hela den 14 dagar långa semestern.

Birgitta.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-25, 20:26
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Agios Gordis/Hotell Irene

Hmm, känner inte igen mig heller riktigt!
Och då hade jag o sonen ändå rum mot gatan som var mycket trafikerad....
Absolut inget superlyxställe alls men kan inte minnas några handdukar med hål i eller söndriga sängkläder. Har stället bytt ägare??

Hälsningar Stinab
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-25, 22:46
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Agios Gordis/Hotell Irene

Jeg anbefalte hotellet til en kollega, uten å ha bodd der selv De booket billig på booking.com og bodde der i 14 dager
De likte seg veldig godt i Agios Gordis
- mens hotellrommet på Irene hadde vært litt "så som så", men alt i alt var de fornøyd, de syntes uteområdet på Irene hadde vært trivelig
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT