Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-23, 21:29
ZoM ZoM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 116
Standard Info om Pink Palace - backpackerställe och andra frågor

Hej!
Vi ska öluffa i maj nästa år och börjar då på Korfu. Men är väldigt osäkra på hur vi ska bo...
Ett ställe som verkar ganska kul och bra är Pink Palace, men vi är dock osäkra på om det bara är ett håll i gång ställe. Har någon här bott där och har några åsikter hur det var?
Tanken är är åka buss från Aten till korfu - har någon erfarenhet av det, skriv gärna och berätta. Tips och Ideer mottages tacksamt!!

En annan viktig fråga;
Är det lätt att finna hostel kring vår budget 30E per natt och rum på plats eller ska man boka hemifrån?

Mvh Zandrah
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-23, 23:38
MartinJs avatar
MartinJ MartinJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Lund
Inlägg: 16
Standard Sv: Info om Pink Palace - backpackerställe och andra frågor

Jag var på Korfu för två år sedan, åkte dock charter dit med apollo. Vi bode inte i Korfu stad så var bara ute där en kväll när vi hade hyrbil. Kommer inte ihåg säkert vad nattklubbarna hette men Pink Palace låter absolut bekant. Som partyställe var det i så fall ingen höjdare, vilket även gäller för hela Korfu stad. Hur det är boendemässigt vet jag inte, men jag kände inte att det var ett område som jag skulle velat bo i iaf.
Har en kompis som åkte buss från Athen till Korfu. Finns gott om kommunikationer. Dock var han inte särskilt imponerad av bussresan som tog lång tid och gick på slingrande vägar med en galen busschaför. På vägen tillbaka tog de inrikesflyget från Korfu till athen bara för att slippa bussresan.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-23, 23:45
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Info om Pink Palace - backpackerställe och andra frågor

Nu är jag verkligen ingen Korfuexpert(har ju inte ens varit där)..
Men jag vill minnas att jag sett ett resereportage om Korfu där man visade mycket om backpackerstället Pink Palace.
Jag kan ha fel men jag har bestämt för mig att stället låg precis vid en strand och alltså inte i stan.
Mer än så vet jag tyvärr inte..

//Stina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-24, 09:29
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Info om Pink Palace - backpackerställe och andra frågor

Den här dryga bussresan ska ni noga fundera på. Det förhålla sig sålunda, att det faktiskt är lite billigare att ta flyget. Ja, om ni flyger med Aegean Airlines och bokar i god tid, helst flera månader i förväg. Aegean tar strax runt 35€ pp enkel resa. Tidsåtgång cirka 45 minuter.

Ni bokar och betalar er e-ticket direkt på Aegeans eminenta hemsida.

Arne

Som tillsammans med trivsamma Hustrun flyger med Aegean från Corfu via Athen till Santorini den 20 September med prislappen 72€ pp enkelbiljett.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-24, 19:46
ZoM ZoM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 116
Standard Sv: Info om Pink Palace - backpackerställe och andra frågor

Hej Arne!
Tack för tipset om billigt flyg jag får ta och kolla upp detta!

Mvh Zandrah
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-08-28, 09:17
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Info om Pink Palace - backpackerställe och andra frågor

Det Pink Palace som jag känner till, ligger ca 600 m (uppförsbacke) från stranden i Ag. Gordis på Korfus västkust. Googla and you will find . De gånger jag har åkt förbi, så har det sett ut som att det är rätt många ungdomar som bor där. Hur håll-i-gångigt det är kvällstid, har jag tyvärr ingen aning om. Utsikten från rummen borde dock vara fantastisk och ni kommer att ha tillgång till internet i huset och det är nära till huvudgatan (eller ja, stället ligger precis i början av huvudgatan).
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT