Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-24, 20:08
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Åter hemma från Skopeos

Vi är väldigt nöjda med vår semester på Skopelos. Vacker by, trevliga människor och som vi tyckte var det bra prisnivå också. Gillade tavernan Klimataria, jättegod mat, men vi åt också väldigt gott på andra ställen. Tyvärr var inte tavernan uppe vid kastron öppen för säsongen ännu. Men det gick bra att gå dit för den fina utsikten ändå.
Vi bodde på Dimitrios som låg väldigt bra och nära till, när vi gick ut på kvällen, enkel lägenhet rent och snyggt och utsikten även därifrån var jättefin. Vi kan rekommendera det.

Trafiken var ovanligt lugn för att vara i Grekland. Vi hyrde vespa på Discovery som Janne rekommenderade de var jättetrevliga där.

Det blir nog en tvåveckors vistelse nästa höst. (I år är Lesvos redan bokad för hösten)

Carina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-25, 09:26
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Åter hemma från Skopeos

Tak for din beskrivelse. Det glæder mig, at du kan lide Skopelos. Lige nu er der mindre end 24 timer til min flyver går. Hvorhen...? Nemlig SKOPELOS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-25, 09:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Åter hemma från Skopeos

Fanns det mycket traditionell grekisk mat som ungsbakad killing och potatis samt godsaker som fava och rödbetor åker jag gärna till Skopelos. Någon skrev i ett inlägg om konstiga barer kanske var det Anoula och jag fattade nog inte vad som menades.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-25, 16:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 377
Standard Sv: Åter hemma från Skopeos

Citat:
Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg
Det blir nog en tvåveckors vistelse nästa höst. (I år är Lesvos redan bokad för hösten)
Så roligt att ni blev så nöjda att ni vill åka tillbaka redan nästa år!. Kul! Då kanske tavernan i kastrot är öppet.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-25, 20:50
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Åter hemma från Skopeos

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Fanns det mycket traditionell grekisk mat som ungsbakad killing och potatis samt godsaker som fava och rödbetor åker jag gärna till Skopelos. Eva
Ja, det fanns främst traditionell grekisk mat och även skopolitisk mat, t ex en paj som var snurrad. Någon ugnsbakad killing såg vi däremot inte till, det gick bra att titta i pannorna när man skulle beställa.

Carina
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-26, 21:59
anna-lena anna-lena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 36
Standard Sv: Åter hemma från Skopeos

Vi trivdes också väldigt bra på Skopelos. Vi var där midsommarveckan förra året och bodde med underbar utsikt över staden på Thea Home. Restaurangen vid Kastrot öppnade på midsommarafton så då hade vi en härlig kväll där med god grekisk mat och fin musik. I år blir det Kefalonia, åker om en vecka.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-28, 17:48
anston anston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 17
Standard Sv: Åter hemma från Skopeos

Hej!
Åhh, vad vilka härliga ord om Skopelos ...åker dit om 2 veckor...kan ni inte berätta mera?!!!

Förväntansfull
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT