Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-03, 09:32
karinph karinph är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 13
Standard Bo o segla med barn i Lefkas trakten

Hej!
Från den 18/7 skall vi segla i en vecka med start i Lefkas. Flyg går ner den 16/7 och hem den 30/7 vi har alltså några dagar innan och efter seglingen där vi vill bo på hotell. Vi seglar med barnen (5 o 7 år) och behöver nu tips om bra ställen , att besöka, att bo på (gärna pool i närheten då blir barnen glada), att segla till, gärna även på fastlandet. Störst behov är tips på trevlig & barnvänlig inkvartering. Det gäller att hålal de små liven glada.. En idé är att bo på Lefkas de första 2 dagarna och på fastlandet dagarna efter seglatsen, verkar det bra?
Vi är tacksamm för alla förslag!
Glada hälsningar/Karin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-03, 10:40
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Bo o segla med barn i Lefkas trakten

På Lefkas: Ag.Nikitas 10 min med bil väst om Lefkada, barnvänlig strand, lugnt men nära till allt. Två fina hamnar; Sivota på södra Lefkas, helskyddad naturhamn, bra taverna och Vathy (bilden) på Ithaka, som en norsk fjord, mysig by. Sista dagarna absolut i Parga.

Vad sugen jag blev!

//PO

Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-06-04, 17:30
karinph karinph är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 13
Standard Sv: Bo o segla med barn i Lefkas trakten

Hej PO!
Stort tack för tipsen! Vet du något om orten Paleros på fastlandet? Eller Vasilike på Lefkas?? Någon som har några bra tips betr inkvartering i Parga eller omgivning??
Det skall bli jätteskönt att komma till Grekland igen. Längtar verkligen, inte minst när jag känner på vattnet i Stockholms skärgård! Det är fint men sååååå kallt!
Glada hälsningar
Karin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-06-04, 20:06
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Bo o segla med barn i Lefkas trakten

Hej!

Vi har inte varit i Paleros, men så vitt jag läst är det en liten, väldigt lugn ort med ett eller två hotell och en strand. Någon dam här på forumet brukar åka dit.
Vassiliki är ett trivsam men blåsig ort (därför populär bland vindsurfare) viken ligger öppen mot söder men har en liten hamnpir och ett par skapliga tavernor.
Meganissi sydost om Nidri har populära naturhamnar och en liten fiskehamn.
Fiskardo på Kefalonia är väl också ett måste, kanonhamn, stad och natur men svindyrt. Boende i Parga finns det gott om, titta under Parga i forumet.

//PO
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT