Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-01-01, 11:16
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Jandia vs Corralejo på Fuerteventura

Katitzi!

Jag såg idag i ett inlägg som du gjorde i Corona-tråden att du refererade till er Fuerteventuraresa i början av 2020. Du skrev att ni denna gång skulle prova att bo i Corralejo.

Jag vet att ni tidigare liksom jag har bott i Jandia. Blev nyfiken på att få veta vad ni tyckte eftersom ni då har bott på båda ställena och kan jämföra. Kan inte hitta något som du har skrivit om det. Skulle vara kul om du vill berätta lite.

Masse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-01-01, 18:47
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Jandia vs Corralejo på Fuerteventura

Hej Masse!

Vi trivdes bra i Corralejo med. Precis som i Jandia finns det en nyare hotelldel och en äldre bykärna. Det är flackare utan backar och hotellen är inte så höga och stora. Men ganska många. Mycket engelsmän istället för tyskar.
Gillade stadsstranden som ligger skyddad i en bukt med fin vit sand, långgrunt. Påminner lite om grekiska bystränder. Vill man ha stora stränder som i Jandia får man ta sig några kilometer till sanddynerna.
Många restauranger både i nya och gamla delen av stan. De trevligaste längs den lilla strandpromenaden och vid bytorgen i den äldre delen. Trubadurer och uppträdanden på många ställen.
Vi hade dessutom tur med vädret och badade mycket i havet.

Svårt att säga vilken ort som är bäst. Morro Jables strandpromenad är ju i en klass för sig men vi föll för den mer skyddade stranden i Corralejo.
Jandia känns kanske lite flottare, mer hålligång i Corralejo.
Vi kan tänka oss båda ställena igen.

Katitzi

Senast redigerad av Katitzi den 2021-01-01 klockan 19:10.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-01-01, 22:50
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Jandia vs Corralejo på Fuerteventura

Tack för svaret Katitzi!

Efter dagsbesök i Corralejo men 10 ggr boende i Morro Jable har jag haft lite förutfattade meningar om C. Har tyckt att det verkat vara för mycket tingel tangel och turistliv för min smak. Förmodligen det som du kallar "mer hålligång".

Jag har uppskattat "vardagslivet och det småskaliga bland de bofasta" i Morro Jable. Men av ditt svar förstår jag att det finns en del sådant även i gamla delen av Corralejo, vilket man kanske inte hittar vid ett dagsbesök.

Det som jag därutöver älskar i Morro Jable är den oslagbara stranden med de ibland jättehöga härliga vågorna.

Intressant att veta. Men det blir säkert M J även i fortsättningen också för mig. Längtar!

Masse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT