Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-10, 10:42
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 325
Standard Limnoupolis

Vet någon om man kan ta sig med buss till vattenlandet? Vi ska bo i Geo så att det går att åka buss till Chania vet vi. Men sen... byter man buss eller måste det bli taxi?

Och så undrar jag om någon vet om det finns längdgränser på rutchbanorna. Busungen är 140 cm (snart 9 år) och ordentligt simmkunnig. Får han åka alla attraktioner?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-10, 11:28
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Limnoupolis

Det finns några avgångar per dag från Chania enligt KTEL s hemsida

// Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-10, 16:38
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Limnoupolis

Hej,

tror säkert att det finns buss från Geo till Limnopolis.
Han får säkert åka det mesta. Tänk på att det finns knappt skugga där och att det är bra att ha badtofflor för gångarna mellan attraktionerna är stekande varmt.

/Nico
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-10, 23:09
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 325
Standard Sv: Limnoupolis

Tack... bra att tänka på . Och att ta med mkt vatten med andra ord. :-)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-11, 21:28
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Limnoupolis

Hej.
Det var ett tag sen vi var där sist men hörde av bekanta som var där rätt nyligt och inget hade egentligen förändrats så jag drar mina iakttagelser.
Det lilla tåget går fortfarande från Platanias om man samtidigt vill se lite apelsinlundar mm. Faktiskt en fin tur fast man känner sig som en tvättäkta turist vilket man ju är Inträdet brukar ingå i tågturen. Annars kan man göra upp ett pris med en taxi för dit och hemtransport. Kolla också om det går någon särskild tur från Geo. Väl däruppe är det varmt och som tidigare talare sa, lite ont om skugga. Mycket lätt att bränna sig då man susar ner med fart i vattnet. Ett eget parasoll som skydd är bra och ta med en rejäl matsäck och skippa serveringarna där som inte var någon höjdare, det finns fina gräsmattor där man kan ha sin picnic. Har för mig att dom tog extra betalt för solsängarna. Dessutom köer till allt ätbart. Jag tror också eran son kan åka det mesta och säkerheten är hög. Dom har vakter både uppe och nere vid rutchbanorna. Hoppas ni får det härligt under eran semester
Myssa som har 2 månader kvar...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-13, 12:32
Bingo Bingo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 19
Standard Sv: Limnoupolis

Det toget som går fra Platanias til Limnopoulis, passerer det gjennom Kato Stalos? Jeg er ikke helt sikker på hvor Limnopoulis befinner seg i forhold til Kato Stalos/ Chania etc. Noen som kan forklare veien? Det høres fint ut med en liten togtur i stedet for taxi.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT