Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-03-07, 13:45
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Kristinas Rum

Hej
Funderar på att på Kristinas rum till hösten när vi åker till Rhodos. Vill ha en vecka uppe i stan också, inte bara på landet.

Men ni som bott på Kristinas rum, hur tyckte ni det var att ta er till t ex Elli beach? Långt, varmt, krångligt eller vad? Jag kan kartan över stan så jag vet vart allt är (har ju varit där några gånger)och hur långt det är men frågan är hur långt det känns att vara.

Mataffärer måste det ju finnas i gamla stan eller vart handlar man sin mat om man bor hos Kristina?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-03-08, 11:47
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Kristinas Rum

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Hej
Funderar på att på Kristinas rum till hösten när vi åker till Rhodos. Vill ha en vecka uppe i stan också, inte bara på landet.

Men ni som bott på Kristinas rum, hur tyckte ni det var att ta er till t ex Elli beach? Långt, varmt, krångligt eller vad? Jag kan kartan över stan så jag vet vart allt är (har ju varit där några gånger)och hur långt det är men frågan är hur långt det känns att vara.

Mataffärer måste det ju finnas i gamla stan eller vart handlar man sin mat om man bor hos Kristina?
Vet ikke når på høsten dere skal til Rhodos, evt skal bo på Kristina Rum

Min / vår erfaring er fra november 2012, selv om det da var aller mest sol, varmt og vakkert vær for årstiden, var det ikke varmere enn at det var d e i l i g, og passe langt, å gå fra Kristinas Rum til Ellistranden


Ja, det finnes jo matbutikker i Gamlebyen - ikke så veldig mange, men fra Kristins Rum til nærmeste m i n i market er det kun ca 2min å gå
- og det beste, er at du på den korte veien også passerer en liten slakterbutikk -o m dere vil lage noen enkle måltider selv da.
Du går til venstre når du kommer ut porten, slakteren ser du rett foran deg ved enden av gata (Klisthenous), for å komme til minimarkedet tar du venstre igjen noen meter.

Vi handlet noe i minimarkedet, mye hos slakteren, men mest på et supermarked med større utvalg siden vi bodde der i 4 uker og laget mye mat selv
Supermarkedet heter "Bazaar", det har ferskvaredisk og godt utvalg

For å finne det går du K til høyre og svinger nedover når du er på Pythagoras igjen.
Et lite stykke nedover P, så tar du til venstre og går til du ser moskeen, og evt Tav "To Megiston", du tar til høyre når du har passert (nedenfor )Moskeen, og ikke mange meter etter finner du "Bazaar"
Vi tok jo aldri tiden, langt er det ikke, men ca 5 min..., kanskje 7?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-03-08, 16:19
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Kristinas Rum

Tack för svaret, ska det detta i beaktande när vi bokar, om vi bokar.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT