Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-08-09, 14:11
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Tja nu är det 23 dagar + timmar kvar tills vi drar till älskade Rhodos igen.

Hur kan det komma sig att man varje gång det börjar närma sig, när taxe-freekatalogen dimper ner i brevlådan, biljetten kommer på mailen, får de där bubblorna i magen? Ingen tung besvärlig klump utan bubblor av förväntan.
Förväntan på vad egentligen? Samma plats, samma hotell, samma rum och samma goda vänner. Men kanske en o annan ny katt .

Ja inte vet jag men himla trevligt är det. Å så detta sug efter att få ta fram resväskan o börja packa..... Just nu börjar det växa på strykbrädan, sånt som är tvättat av den lilla ynka mängd sommarkläder man använt i Sverige, och som ska med till Grekland. Skulle inte de lika väl kunna läggas ner i en resväska i stället?? NÄÄ de ska ligga där så att man vet vad man tagit med sig så det inte blir för mycket av allting.

Vi ska dessutom börja vår resa redan en dag innan. Vi ska prova ett, för oss, nytt hotell vid Landvetter. Ett litet känn-dig-som-hemma-hotell. De tar hand om bilen när vi är iväg och de kör oss och hämtar oss vid flygplatsen. Så vi försöker nu skala ner vår förväntan till att just bara ligga på denna dag, hotellvistelsen vid flyget. Lite vin o nått gott att äta på kvällen där på rummet. Vi ska ju inte köra dagen efter.

Nästa förväntan på listan är frukosten avresedagen. Vi får frukostmackor med oss från hotellet. Tanken är att vi ska äta dem i baren, ihop med den sedvanliga ölen och jägermeistern.

Sen nästa förväntan; platsen på planet. Vi brukar använda Novair Easy men det var fullt redan i februari på de platserna. Då slog vi till och tog de två ensamma platserna längst bak. Så denna gång får vi gå på allra först istället för allra sist. Jag har kollat med Novair och på Diagoras flygplats får man gå av där bak i planet så vi kommer av snabbt i alla fall. Jag får lite noja om jag ska vänta på att få komma av nämnligen, vet inte varför.

Så där ja nu har jag skrivit av mig i ett forum som kanske kan förstå hur det känns och förstår att jag längtar. Sjätte året till samma plats. Kan uppfattas som tråkig men ack så avkopplande. Inga måsten.

Hej hopp från mig
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-08-09, 21:10
ChL ChL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 22
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Visst är det en härlig känsla! Jag har lite längre kvar, men det börjar närma sig. Snart dags att börja tänka på sånt som packning och allt runt omkring....

Vi flyger också från Landvetter denna gång och har börjat kika på något boende i närheten där. Var är det ni ska bo? Det låter mysigt att kunna påbörja semestern redan dagen innan utresan.

Ha en skön resa till Rhodos! Vi var där första gången i våras (om man inte räknar med att landa på Rhodos och sedan åka vidare samma dag....) och vi kommer säkert tillbaka!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-08-09, 21:41
brittis99 brittis99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Solna
Inlägg: 5
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

ÅÅÅhhhh visst är det en härlig skänsla!! Jag har oxå 23 dagar +timmar kvar till jag för 30:e gången åker till mitt älskade Rhodos!!! Min "hög" växer oxå och snart går jag neri källaren o hämtar resväskan!!
Var på ön skall ni?? nu för tiden har jag fastnat för Ialyssos, trivs väldigt bra där.
Längtar o räknar ner och bara väntar tills det är dags att ta sig till Arlanda!!

Ha en trevlig semmester på våran ö!!
BRITTIS
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-08-10, 07:58
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Hej
Vi ska bo på www.flygplatshotellet.se

Vi fick priset 1250 för en övernattning och bevakad parkering en vecka, körning till och från flygplatsen. Inga stora rum men vaddå, det är ju bara en natt och om jag förstod rätt så finns det ett gemensamt vardagsrum. Konceptet är verkligen, känn dig som hemma.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-08-10, 20:21
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Lerum, Västergötland
Inlägg: 54
Standard Re: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Ha en trevlig resa! Hälsa personalen på Periklis från mig så gott!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-08-11, 19:27
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Sedär ja, var ni där o åt? Var ni nöjda med dem? Vi lär hamna där söndag kväll för middag men tidigare för att handla av "mamma". Lovar att hälsa!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-08-12, 01:42
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Lerum, Västergötland
Inlägg: 54
Standard Re: Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Sedär ja, var ni där o åt? Var ni nöjda med dem? Vi lär hamna där söndag kväll för middag men tidigare för att handla av "mamma". Lovar att hälsa!
Tack! Du kan hälsa från ''den korta och långhåriga killen som åkte hem för 20 dagar sen'' eller nåt i den stilen. Osäker på om jag presenterade mig vid namn...

Vi är jättenöjda med både maten, servicen och allt.

Och jag var även nöjd med ägarfamiljens turistshop (Angelika) där deras alldeles egna tant jobbade* ,medans föräldrarna i vår familj föredrog Takis som turistshop (vart jag gick för godisköp då dem hade större utbud).

Vi åt middag på Periklis varannan dag och Marematto varannan, båda var toppen!

Åker ni med Apollo/Novair?


* För er som inte förstår skämtet med att ''mamma'' är deras alldeles egna tant, kolla den här tråden och läs mina citat kommer ni att förstå det. http://www.kalimera.se/forums/showthread.php?t=31335 Förlåt om ni inte uppskattar mitt skämt, sådan är min typ av humor iallafall. Ni får väl radera skämtet om ni anser det opassande.

Nu ska jag lägga mig och sova min sista natt på Rhodos, 9.15 imorgon går bussen till flyget. Kommer sakna Rhodos och Lothiarka

Hannes
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-08-12, 15:47
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Men Hasse, du har ju helt rätt, det är ju mamma i butiken. Mamma Angelika i butiken, pappa basar i köket o hasar omkring i sina tofflor. Serveringen sköttes förr av döttrar Ritsa o Joanna. Nu vet jag inte vilka det är för Ritsa gifte sig i våras. Vet inte om hon jobber kvar.

Jag lovar att hälsa! Å ja vi åker med Apollo/novair. Är tvugna eftersom vårt hotell är ett Apollo garantihotell. Det betyder att Apolllo hyr alla rum hela säsongen. Men vi ska titta på alternativt boende i år för nästa år blir vi där lite längre.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-08-12, 18:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Sjätte året till samma plats. Kan uppfattas som tråkig men ack så avkopplande. Inga måsten.

Hej hopp från mig
Ha ha, förstår precis hur Du känner! Inte tråkigt alls, bara jätte-jätteskönt att "komma tillbaks" Bara ställa in väskan och börja njuta.

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-08-13, 14:05
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Precis Lissi, det är ju så det är.
Ingen gräsmatta ska klippas, ingen telefon att svara i, inga jobbmail som måste kollas, ingen båt som ska ösas, inget dåligt väder med dåligt på tv, ingen fundering på vad man måste handla för att få mat i magen, ingen städning (även om jag alltid bäddar min säng), ingen tvätt, ingen strykning, ingen fasadmålning utan BARA 100% AVKOPPLING från avresedagens början till hemresedagens slut.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-08-13, 18:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
BARA 100% AVKOPPLING från avresedagens början till hemresedagens slut.
DET är fördelen med återvändaröarna, man måste inte upptäcka dem med utflykter och "måste se"-listor. Man har ju redan sett. Man åker bara till
platser man sett och gillat och de känner man ju också avkoppling på.
Så var det för oss när vi strök Andros. Där hade jag en lång lista på platser som skulle ses och denna gång kände jag bara: NÄÄÄ, inte i år, kanske ett annat år

Lissi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-08-15, 09:36
Fjonks avatar
Fjonk Fjonk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Värmdö
Inlägg: 67
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Citat:
Ursprungligen postat av brittis99 Visa inlägg
ÅÅÅhhhh visst är det en härlig skänsla!! Jag har oxå 23 dagar +timmar kvar till jag för 30:e gången åker till mitt älskade Rhodos!!!
Men vad härligt att det finns fler 'nördar'
Vi åker ner den 26/8, för mig blir det 43e gången och för min 10 åriga dotter blir det 12e gången. Det är lite som att åka till landet

Hoppas ni får trevligt
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-08-15, 22:51
brittis99 brittis99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Solna
Inlägg: 5
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Citat:
Ursprungligen postat av Fjonk Visa inlägg
Men vad härligt att det finns fler 'nördar'
Vi åker ner den 26/8, för mig blir det 43e gången och för min 10 åriga dotter blir det 12e gången. Det är lite som att åka till landet

Hoppas ni får trevligt

Hej.... OJJJ 43 ggr !! det e många gånger det!!
Men visst är det underbart att få vistas på Ön!!
Vart bor ni när ni är där? hur länge ska ni va nere??

Brukar säga till folk som klagar på mig att jag åker till samma ställe att det är som att åka till landet!!!!!


Ha en underbar semmester!!
BRITTIS
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-08-16, 08:39
Fjonks avatar
Fjonk Fjonk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Värmdö
Inlägg: 67
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Citat:
Ursprungligen postat av brittis99 Visa inlägg
Men visst är det underbart att få vistas på Ön!!
Vart bor ni när ni är där? hur länge ska ni va nere??
Vi bor på Grand Hotel på västra udden inne i stan. Den här gången stannar vi en vecka eftersom vi var ner en vecka i juni oxå Nästa år blir det återigen två veckor i stöten

I juni vågade jag mig dessutom på att hyra bil och köra själv för första gången, det gick galant så det blir en badsväng till Prasonissi även denna resa
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-09-11, 08:43
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Då var vi hemma igen, efter en underbar, alltför kort, vecka!
28 grader i vattnet, mellan 36-39 grader i skuggan. Vad mer kan man begära?!
Underbara vänner som bjöd hem oss till sitt egna hem. Där satt vi allt för länge, med tanke på att de skulle upp o jobba vid 5 dagen efter. Men ack så trevligt! Vi hoppas att vi kan bjuda tillbaka då deras son siktar på att bli norrman i höst. Då är ju skuttet inte långt till oss!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2012-09-11, 12:47
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Bubbel i magen, sug efter väskan.....

Hoho va mysigt. Har just kommit hem från en andra semester från Naxos, och börjar genast klura efter nya resor. Jag tvättar upp allt när jag kommer hem, sen lägger jag tillbaka det som ska ner i resväskan med en gång (vissa saker kanske måste tvättas upp igen, men då glömmer man inget iaf

Vissa saker ligger alltid kvar, såsom Iphonehögtalare, kortlek, yatzy, klädnypor, mitt nyinköpta badlakan med uppblåsbar kudde i (bästa köpet!!) disktrasa, värmeljus, krokar mm. Min dotter frågade om jag vill åka med henne runt den 7 okt...Jag blir nog inte speciellt svårövertalad Väskan är ju i princip färdig att åka

Ps,jag lästa lite för snabbt, och tyckte det stod "Bubbel i magen, suget efter vätskan"
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT