Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-08-10, 23:45
juntan juntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 4
Standard Sea melody

Hej!
Jag har bokat en resa till hotell Sea Melody. Undrar om nån bott där och om det är ok? Hur är det runt omkring med restauranger o shopping? Vet att stranden inte ska vara så värst.. Har även tänkt hyra bil, så tips om bra ställen att besöka tas gärna emot
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-08-14, 22:38
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Sea melody

Hej!
Vi bodde på Sea Melody nu i juli, verkligen ett kanonhotell. Jättefina lägenheter rent o snyggt. Stranden är helt ok ingen sand men småsten, köp badskor.
Vår favorittaverna ligger precis vid stranden, där åt vi lunch varje dag, så himla god mat! Den heter Maestro, blåa möbler rutiga dukar ni kan inte missa den.
Går ni år vänster när ni kommer ut från hotelet så kommer ni till centrum i Ilassios och där finns affärer barer och tavernor.
Ni har bara ca 8 km till Rhodos stad som är väl värt ett besök, speciellt Gamla stan.
En taverna som vi åt på och blev mycket nöjda hette Captaians och ligger på Sokrates street.
Jag tror ni kommer att få en jättbra semester på Sea Melody.
Lottie
PS Hör gärna av er om ni vill veta mer DS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-08-16, 16:55
juntan juntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Sea melody

Tack!! Va härligt att hotellet är bra! Hur va det med att ta ut kontanter? vissa säger att det kan vara problem. Åt ni frukostbuffen? Vi har bokat den. Tänkte på om den är ok. Gärna mer tips på restauranger, o tips på sånt som inte var bra käk tex.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-08-16, 21:46
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Sea melody

Nej vi åt inte frukost där. Vi satt på balkongen och tittade över havet.Det finns en supermarket på hotellet som är helt ok och fler supermarkets finns om ni går vänster ut från hotellet. Nått ställe vi va missnöjda med minns jag inte.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-08-16, 21:47
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Sea melody

Kontanter tog vi aldrig ut för vi hade med oss, men vi såg att folk betalade med Visa så det verkade inte att va några problem
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-08-17, 09:41
Fjonks avatar
Fjonk Fjonk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Värmdö
Inlägg: 67
Standard Sv: Sea melody

Citat:
Ursprungligen postat av juntan Visa inlägg
Tack!! Va härligt att hotellet är bra! Hur va det med att ta ut kontanter?
Det råder absolut ingen brist på kontanter på ön, det funkar fint att ta ut i automaterna. Såg inte en enda som var stängd, det händer ju dagligen i Sverige...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-08-17, 23:21
juntan juntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Sea melody

Tack för svar! 1 vecka kvar. Ser fran emot det
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-09-01, 23:03
juntan juntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Sea melody

Idag kom vi hem från Rhodos o Seamelody. Kan verkligen rekommendera detta hotell. Rent o fräscht, god frukost, enorm balkong, trevlig personal. Minus var kuddarna som var stenhårda. Skulle absolut kunna tänka mig att boka detta igen.
En liten varning bara vad det gäller fläta hår i Ixia. Vi gjorde det på våra tjejer hos en afrikanska på gatan, och hennes man som var med henne. Gå INTE dit. Allt var helt ok fr början, sen ändade dom så vi fick inte göra som vi ville. Jag diskuterade länge med mannen, då började han bli aggressiv. Så för barnens skull la jag bara ner. Dom flätade varsin halvsida vilket kostade 40 euro!!! Såg när vi var inne i Rhodos stad, gamla, att det fanns där oxå. Testa det ist!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT