Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2007-08-27, 18:10
santa santa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 5
Standard "Rumsraggare" i Heraklion?

Har varit på en ö-luff i juni men det var i kykladerna, med santorini som utgångspunkt. På de öar som då besöktes var det ju inga som helst problem med utbudet på rum under lågsäsong eftersom det fanns mångdubbelt fler uthyrare än vad det fanns gäster. Dessutom är ju de öarna relativt små så det är inte så lätt att hitta info inför resan om var på respektive ö man skall bo för att få sina önskemål tillgodosedda.

Nu bär det av om ett par dagar igen, denna gång till Kreta, Heraklion. Tänker stanna på Kreta i en vecka, med huvudsyftet sol & bad, föra att sedan åka med flying cat från Heraklion till någon av kykladerna ToR över 5-7 dagar.

Andra "halvan" av resan tycker jag nog ska klaras utan problem och med de erfarenheter jag samlat på under förra resan.

Frågetecknen hopas dock kring första halvan, dvs en vecka på Kreta. Har aldrig satt min fot där och vad jag förstår är Kreta nödvändigtvis inte som de andra öarna på något vis. Flyget landar i Heraklion vid lunchtid och då uppstår ju en situation direkt. Finns det rumsuthyrare som möter vid flygplatsen??

Innan dess bör vi ju ha bestämt var på kreta vi vill spendera våra dagar. Vi är två grabbar mellan 25-30 år och vill ha fina stränder, och möjlighet till nattliv ett par gånger under vistelsen. Kanske inte alltför långt från Heraklion med tanke på att vi ska ta Flying cat vid 9-snåret en morgon. Gärna med utflyktsavstånd till Knossos. Helst någon form av by eller stad också så att det inte bara finns charterhotell uppradade längs kusterna. Utbudet av "rooms", det blir inte tal om något lyxhotell, utan vanliga rooms for let får gärna var stort så man har att välja på (vad bör vi betala för ett hyggligt dubbelrum? Betalade i snitt 20-25€ under luffen i juni).

Med risk för att detta inlägg blev oläsbart slutar jag nu och hoppas på att bli bombad med tips kring boende m.m. Kommer säkerligen på mer frågor som jag söker svaret till och fyller nog på tråden då, förhoppningsvis i mer fokuserad form...
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT